رضایی خاطرنشان کرد: باید نمایندگان مردم که از دل مردم برخواسته اند و حاصل انتخاب آنها هستند، نظرات شان در تصمیم گیری های مهم کشور اعمال شود چرا که اعمال نظرات آنها یعنی اعمال نگاه و دیدگاه مردم. دور خوردن مجلس در تصمیم گیری ها غیر قانونی و غیر منطقی است./
کد خبر: ۸۰۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 30 November 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:مسعود رضایی با اشاره به روز مجلس و اینکه آیا مجلس در راس امور است، گفت: ما گاهی اوقات کلمات را به معنای واقعی خودشان و گاهی اوقات به معنای مجازی به کار می بریم. به معنای واقعی مجلس باید طبق قانون اساسی در راس امور باشد و شکی در آن نیست اما از لحاظ فضای مجازی و از دید جامعه چون نمایندگان مجلس اجازه پیدا نمی کنند که در جایگاه خودشان تصمیم گیری کنند لذا این فکر به ذهن جامعه متبادر می شود که مجلس در راس امور نیست.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گاهی اوقات شکل حاکمیت به جهتی حرکت می کند که معمولا افراد در جای خودشان تصمیم گیری نمی کنند و قدرت های اضافه به وجود می آید و کنترل می کنند و باید قدرت دیگری تاثیر بگذارد که اگر به فلسفه تفکیک قوا برگردیم در واقع این فلسفه می گوید انباشت قدرت نباید در جامعه به وجود بیاید و راه حل آن را نیز خرد و کوچک شدن قدرت می داند و به همین دلیل است که می گویند در جامعه سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه تشکیل شود.

 

وی ادامه داد: در پیکره هر کدام از این قوا ساختارهایی وجود دارد که ارتباطات داخلی آن قوه را انجام می دهند. هر کدام از این جایگاه ها اگر به هر دلیلی قدرت فراقانونی پیدا کند یا اجازه ندهند آن قوه کارش را به نحو احسن برداشت جامعه به این سمت می رود که این قوه در راس امور نیست.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان می تواند صلاحیت نماینده را قبل از فرآیند انتخابات بررسی کند و این را قانون گفته است اما بعد از اینکه فرد توسط ملت انتخاب شد، قانون برایش تعریف دارد و اینجا صلاحیت شورای نگهبان بر نماینده تسری پیدا نمی کند یعنی اینجا دیگر نباید بتوانند نماینده را کنترل کنند که نماینده از وظایف اش قصوری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مجلس در عمل نشان داده است که در راس امور نیست، گفت: قانون این قدرت را به من داده است که به عنوان نماینده مجلس از حقوق و جایگاه ملت در خانه ملت که در راس امور است، دفاع کنم ولی ساختارها در برخی مواقع این اجازه را نمی دهد که من نماینده حرف ام را بزنم و اینحاست که من از نظر تصمیم گیری در راس امور نیستم.

 

رضایی خاطرنشان کرد: باید نمایندگان مردم که از دل مردم برخواسته اند و حاصل انتخاب آنها هستند، نظرات شان در تصمیم گیری های مهم کشور اعمال شود چرا که اعمال نظرات آنها یعنی اعمال نگاه و دیدگاه مردم. دور خوردن مجلس در تصمیم گیری ها غیر قانونی و غیر منطقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار