رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نشست با سفیر کشور اوکراین با اشاره به اینکه یزد یک شهر تاریخی و کویری است گفت: عمده ترین وظایف شورای اسلامی انتخاب شهردار، نظارت بر عملکرد و همچنین مسائل مدیریتی شهری است.
کد خبر: ۸۰۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 02 December 2019

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نشست با سفیر کشور اوکراین با اشاره به اینکه یزد یک شهر تاریخی و کویری است گفت: عمده ترین وظایف شورای اسلامی انتخاب شهردار، نظارت بر عملکرد و همچنین مسائل مدیریتی شهری است.
غلامعلی سفید افزود: با توجه به اینکه  شرکت الکترون اوکراین در زمینه تولید ناوگان حمل نقل عمومی از قبیل اتوبوس برقی فعالیت می کند در صورتی که تامین مالی از طرف شما وجود داشته باشد با شما وارد مذاکره می شویم.
وی افزود: همچنین در زمینه توزیغ غلات اوکراین در استان‌های جنوب و جنوب شرقی می توانیم همکاری کنیم.رئیس شورای شهر یزد به سفیر اوکراین  پیشنهاد داد در سفر به یزد از بندرخشک یزد بازدید کند و با توجه به امکاناتی که دارد می تواند زمینه همکاری بیشتری در مسائل مختلف باشد.
وی همچنین خواستار برقراری خط هوایی بین المللی مستقیم استان به اوکراین شد و افزود: اگر شرکت هواپیمایی اوکراینی این کار را انجام دهد، تلاش خواهیم کرد تا موافقت مقامات کشوری اخذ شود و این یک کار ارزشمند خواهد بود.
سفید با اشاره به بازدید تیم اعضای شورای اسلامی شهر یزد از اوکراین افزود: از اینکه دانشگاهی در" لویو"  زبان فارسی را تدریس می کند بسیار خرسند هستیم به همین دلیل اساتید و دانشجویان این دانشگاه را به یزد دعوت می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با خواهرخواندگی شهر لویو با یزد زمینه توسعه همکاری این دو شهر بیش از بیش فراهم شود.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد هم در این نشست گفت: شهر یزد پایتخت معماری ایران است.
محسن عباسی  خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی با توجه شهر طلایه داران معماری اسلامی بود معماری و بافت تاریخی  مورد توجه ویژه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه قواعد و قوانین خاصی برای ساخت و ساز و فعالیت‌های  در این بافت تدوین شد افزود: امروز یزد بعنوان مدرسه معماری خشتی در حوزه مرمت و معماری در ایران و جهان است.
وی تصریح کرد: بافت تاریخی یزد هنوز زنده است  و مردم اصیل یزدی ساکنان بافت هستند و زندگی در آن جاری و ساری است.
عباسی افزود: بسیار تلاش شده که هم ارزش های  بافت و اصالت حفظ شود و نیازهای روز ساکنان پاسخ داده شود.
وی اضافه کرد: در شهر معاصر یزد تلاش شده که هویت اصیل شهر یزد تدوام یابد هر چندتا نقطه آرمانی مطلوب فاصله زیاد دارد.
عباسی  بیشترین گردشگران از شهر یزد توریست های فرهنگی بیان کرد و گفت :اکثریت گردشگران از کشور اروپایی و آسیایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار