مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه استان فارس به دلیل بروز حوادث رانندگی بیشترین معلول آسیب نخاعی را دارد، گفت: حق پرستاری افراد آسیب نخاعی در گذشته 200 هزار تومان بود که با افزایش 2 و نیم برابری به 554 هزار تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۰۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 02 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:صادق کشفی نژاد با اشاره به شعار روز جهانی افراد دارای معلولیت «ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» ابراز داشت: 127 هزار و 52 معلول در سطح استان تحت پوشش بهزیستی استان فارس هستند که همگی از خدمات غیرمستمر استفاده ‌می‌کنند اما خدمات مستمر به 65 هزار نفر تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: از افراد تحت پوشش که دچار ضایه نخاعی هستند، یک هزار و 17 نفر یعنی 49 درصد به دلیل تصادف دچار معلولیت شدند و 13 درصد از معلولیت‌ها نیز ناشی از سقوط از ارتفاع است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس به دلیل بروز حوادث رانندگی بیشترین معلول آسیب نخاعی را دارد، گفت: حق پرستاری افراد آسیب نخاعی در گذشته 200 هزار تومان بود که با افزایش 2 و نیم برابری به 554 هزار تومان رسیده است.

کشفی نژاد خاطر نشان کرد: در استان فارس برای 2 هزار و 77 نفر حق پرستاری واریز شده است که این مبلغ موجب قطع شدن یارانه یا سرانه معیشتی نخواهد شد.

مدیرکل بهزیستی فارس در خصوص تحویل واحد مسکونی خانواده‌های دارای معلول، ابراز داشت: یک هزار و 57 واحد مسکونی در سطح کشور به خانواده‌های دارای دو معلول تحویل شد که سهم استان فارس 51 واحد مسکونی است.

وی با اشاره به طرح حمایت از اشتغال معلولان بیان کرد: در گذشته کارفرمایانی که معلولان را جذب کار می‌کردند هزینه حق بیمه را پرداخت سپس از بهزیستی دریافت می‌کردند که در برخی اوقات به دلیل کمبود اعتبارات بهزیستی به مشکل بر می‌خوردیم اما با توافق بهزیستی و تأمین اجتماعی، کارفرما از پرداخت حق بیمه فرد معلول معاف و برعهده تإمین اجتماعی گذاشته شد.

کشفی نژاد یادآور شد: در جهت پیشگیری از معلولیت، غربالگری بینایی و شنوایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار