استاندار فارس گفت: فاز جدید کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد کوار برای تولید آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۰۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 02 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، دوشنبه در جریان بازدید از این کارخانه افزود: فازهای بعدی این مجتمع شامل تولید فولاد آلیاژی و شهرک زیر دست صنعتی فولاد نیز در آینده راه‌اندازی خواهد شد.
وی، تعداد اشتغال ایجاد شده در این کارخانه را یک هزار و 200 نفر برشمرد و بیان داشت: با افتتاح هر فاز جدید شاهد ایجاد اشتغال به ویژه در زمینه صنایع وابسته خواهیم بود.
رحیمی، فولاد را صنعتی مادر و سرمایه‌بر دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس موظف شده که طرح شهرک صنعتی فولاد را تهیه کند و در مورد دادن مجوز به واحدهای وابسته به فولاد که هم ارزش افزوده بیشتر و هم بازار اشتغال برای ساکنان این منطقه و دانش آموختگان کشور ایجاد می‌کنند، اهتمام داشته باشد.
استاندار فارس، میزان صادرات شمش مجتمع ذوب‌آهن پاسارگاد کوار را قابل توجه توصیف کرد و افزود: البته سیاست ما صادرات شمش نیست بلکه می‌کوشیم که با تبدیل شمش به کالاهای با ارزش افزوده بالاتر، بهره‌وری بهتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: با هدف تامین آب مورد نیاز کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد کوار، عملیات لوله‌گذاری به طول حدود 45 کیلومتر و با سرمایه‌گذاری 190 تا 200 میلیارد تومان، آب از تصفیه خانه شیراز به این کارخانه منتقل خواهد شد.
فاز نخست کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد کوار با ظرفیت تولید یک میلیون و 700 هزار تن فولاد تیرماه 92 افتتاح شد.
در کارخانه ذوب آهن پاسارگاد کوار، آهن اسفنجی، ذوب و ریخته گری فولاد، اسلب، نورد گرم و سرد و انواع ورق و مقاطع فولادی تولید خواهد شد.
شهرستان کوار در 30 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار