با توجه به اهمیت نقش افزایش آگاهی و دانش مردم در خودمراقبتی برای پیشگیری از بیماریها ، بهتر است بدانیم خوراکی های مناسب فصل پاییز کدامند ؟
کد خبر: ۸۰۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 02 December 2019

با سردتر شدن هوا در پاییز نارنجی و زردرنگ، مواد غذایی دیگری جایگزین خوراکی های فصل گرما می شود.

به همان میزان تغییر فصل، تغییراتی در مزاج جسمی، روحی و خلقی افراد پدیدار می‌شود که به گفته پژوهشگران اگر بتوانیم بر اساس مزاج فصول در مزاج و برنامه غذایی خود تغییرات مطلوبی ایجاد کنیم، می‌توانیم با ویژگی‌ها و خصوصیات فصل سرما سازگار شویم و از این فصل نهایت لذت را ببریم.خوردن این مواد غذایی در فصل پاییز توصیه می شود:

هویج: این ماده خوراکی حاوی مقادیر بالای ویتامین آ است و منبع خوب فیبر، ویتامین سی، کلسیم و آهن محسوب می شود.

 

شلغم: این خوراکی نیز منبع بسیار مفید ویتامین سی و فیبر است. مصرف شلغم برای محافظت در برابر سرطان بخصوص سرطان سینه بسیار توصیه می شود.

سیب زمینی: کربوهیدارت های موجود در سیب زمینی شیرین به آرامی آزاد می شود و منبع بسیار خوبی برای حفظ قند خون ثابت است. سیب زمینی همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی است.

کدوتنبل: رنگ نارنجی روشن کدو تنبل نشان دهنده وجود آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن در این ماده غذایی است و همچنین منبع بسیار خوب ویتامین سی و فولات محسوب می شود. بتاکاروتن موجود در کدو تنبل از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کند. دانه های کدو تنبل نیز حاوی مقادیر زیادی روی و اسیدهای چرب امگا 3 است.

 

کدو: این ماده غذایی سرشار از فیبر، بتاکاروتن، فولات و ویتامین آ است.

سیب: این میوه اعجاب انگیز، حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است. مطالعات متعدد نشان داده اند که افرادی که رژیم غذایی سرشار از فلاونوئیدها را رعایت می کنند در برابر خطر بیماری های قلبی و سرطان مصون هستند. ترکیب سیب و دارچین و مصرف آن در پاییز بسیار توصیه می شود.

گلابی: این ماده غذایی همراه با فیبر بسیار بالا است و بهبود سطح قند خون و کلسترول کمک می کند.

گریپ فروت: بیش از ۷۵ درصد مقدار مورد نیاز ویتامین سی روزانه را دارد و منبع خوبی برای لیکوپن است. (دانه قرمزی که در این میوه و گوجه فرنگی موجود بوده و برای جلوگیری از سرطان مفید است). گریپ فروت دارای ماده پکتین است که کلسترول را پایین می آورد.

 

انار: این میوه نسبتا ترش درون خود منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها را دارد. انار دارای ویتامین سی و اسید فولیک است.

نارنگی: این میوه مرکب کوچک و خوش طعم برای طراوت غذاهای پاییزی مناسب است و منبع ویتامین سی و بتا کاروتن محسوب می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار