در حالی که دو روز از مهلت قانونی ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، در ستاد انتخابات شهرستان شیراز هیچ کس پاسخگوی خبرنگاران نیست و سخنگویی مشخص نشده است.
کد خبر: ۸۰۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 02 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:ستادانتخابات شهرستان شیراز که در دوره‌های قبلی انتخابات، یکی از منظم‌ترین و پاسخگوترین ستادهای انتخابات بود و همکاری مطلوبی را حتی در سطح کشور با خبرنگاران داشت، در این دوره به دلیل تغییر در سطوح مسئولیتی مختلف، از بی نظمی حادی رنج می‌برد و خبرنگاران که بعد از فراز و نشیب‌های فراوان و به سفارش اکید مسئولان بالادستی به فرمانداری راه یافته‌اند، برای دریافت آمار سرگردان شده اند.

سرگردانی خبرنگاران در حالیست که آمارهای غیر رسمی از سوی افراد مختلف در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، آمارهایی که با اعداد واقعی فاصله دارد و هیچ منبع رسمی آنها را اعلام نکرده است.

به گزارش ایسنا، تداوم بی‌نظمی در ستاد انتخابات شهرستان شیراز در حالیست که در سطح استان هم پاسخگویی درستی در خصوص آمار و ارقام مشارکت داوطلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انجام نشده و هیچ فردی به عنوان سخنگوی ستاد انتخابات فارس معرفی نشده است.

از طرفی فرماندار شهرستان شیراز در اولین روز ثبت نام داوطلبان به خبرنگاران گفته بود که قرار نیست فضای انتخابات محرمانه باشد؛ اما بی پاسخ ماندن پرسش‌های خبرنگاران نشان می‌دهد که عزمی جدی برای پاسخگویی به سئوالات وجود ندارد.

گزارش ایسنا حاکی است به علت نبود دسترسی به آمار دقیق و تنها به استناد اعداد درج شده روی دستگاه نوبت شمار مستقر شده در ستاد انتخابات شهرستان شیراز، تا ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۱۱ آذر تعداد ۱۴۲ نفر برگه نوبت دریافت کرده‌اند.

در پایان روز اول ثبت نام نیز آمارهای ضد و نقیضی از ثبت‌نام اعلام شد، آمارهایی که از ۱۲ تا ۱۶ نفر را در بر می‌گرفت حال آنکه آمار صحیح ثبت نام روز اول ۱۵ نفر بوده است.

در ادوار گذشته انتخابات، خبرنگاران قبل از آغاز فرآیند ثبت نام به واسطه صدور کارت، امکان ورود به ستاد انتخابات را پیدا کرده و با توجه به مشخص بودن سخنگو، اطلاعات دقیق و حتی لحظه‌ای دریافت می‌کردند، امسال این امکان برای رسانه‌ها تاکنون فراهم نشده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار