دکترعبدالرسول همتی نشانه‌های بیماری آنفولانزا را شامل تب‌های بالا، گلودرد، سرفه‌های مکرر، خستگی، کوفتگی عضلانی، بی حالی، ضعف، بی اشتهایی و گاهی اسهال و استفراغ برشمرد که لازم است با مشاهده این نشانه‌ها به پزشک مراجعه کنیم و تحت درمان قرار بگیریم. کپی لینک
کد خبر: ۸۰۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 03 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در نشست معاونان، استادان و روسا و مدیران بیمارستان‌های مهم‌ترین مسایل در خصوص بیماری آنفولانزا بررسی شد.
دکترعبدالرسول همتی از اختصاص سه مرکز خدمات جامع سلامت «بوستان» واقع در شهرک گلستان، «فاطمه الزهرا (س)» واقع در همت جنوبی و «حر ریاحی» واقع در بلوار رحمت برای پذیرش بیماران با نشانه‌های آنفولانزا با هدف کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: مقرر شد درمانگاه شهید مطهری نیز در نوبت صبح برای پذیرش بیماران مشکوک به آنفولانزا فعال شود و تلاش می‌شود تا مراکزی از بخش خصوصی برای ارایه خدمت به مراجعان در نظر گرفته شود تا بتوانیم ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.
او گفت:پروتکلی در زمینه کاهش دارو‌های مصرفی تهیه و تنظیم شده است و آموزش پزشکان خانواده در زمینه تجویز دارو‌ها در حال اجراست.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: با مشارکت روابط عمومی دانشگاه و به ویژه صدا و سیمای مرکز فارس، آموزش‌های لازم به مردم ارایه شده است.
او افزود: داروی مرتبط با آنفولانزا به مقدار کافی وجود دارد، اما باید مصرف آن مدیریت شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت:به دلیل تغییر ژنتیکی سالیانه ویروس آنفولانزا، نیاز است هر ساله در زمینه پیشگیری و درمان این بیماری تمهیدات جدیدی را انجام دهیم تا بتوانیم بار بیماری آنفولانزا را کاهش دهیم.
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد:در زمینه درمان همه بیمارستان‌های شیراز در طول مدت دو ماه گذشته با حجم قابل توجهی از مراجعان مبتلا به آنفولانزا مواجه بودند که بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده، بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها آماده شده تا بتوانند خدمات درمانی را به این بیماران ارایه کنند.
او نشانه‌های بیماری آنفولانزا را شامل تب‌های بالا، گلودرد، سرفه‌های مکرر، خستگی، کوفتگی عضلانی، بی حالی، ضعف، بی اشتهایی و گاهی اسهال و استفراغ برشمرد که لازم است با مشاهده این نشانه‌ها به پزشک مراجعه کنیم و تحت درمان قرار بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار