بوی نامطبوع یخچال و فریزر برای افراد بسیار آزار دهنده است اما با چند ترفند ساده خانگی به راحتی می‌توان آن را از بین برد.
کد خبر: ۸۰۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 03 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بسیاری از بانوان از بوی بد یخچال و فریزر خود رنج می‌برند و به دنبال راه‌هایی هستند تا از بوی نامطبوع ایجاد شده در یخچال جلوگیری کنند، در ادامه این مطلب شما را با دلایل بوی بد یخچال و موادی که باعث رفع و پیشگیری از آن می‌شوند آشنا می‌کنیم.

 

بوی بد یخچال‌ها ممکن است دلایل مختلفی همچون قرار دادن صیفی جات بودار (سیر و پیاز)، خرابی یخچال و فریزر و نگه داشتن طولانی مدت مواد غذایی در این وسایل باشد. در این گزارش با موادی که باعث رفع بوی بد یخچال‌ و فریزر می‌شوند آشنا می‌شوید.

 

سس مایونز
گاهی اوقات بوی یخچال‌ به این علت است که مواد غذایی به لاستیک درب فریزر و یخچال‌ می‌چسبند در این هنگام می‌توان از سس مایونز‌ کمک گرفت. محلی که مواد غذایی چسبیده را مرطوب و پس از چند دقیقه این محل را پاک کنید.

 

وانیل و اسانس آن
یکی از بوگیر‌های طبیعی وانیل و یا اسانس آن است. وانیل یا اسانس آن را به پنبه یا دستمال آغشته کرده و در گوشه‌ای از یخچال و فریزر خود قرار دهید.

 

گوجه فرنگی و سرکه
یکی دیگر از روش‌های رفع بوی بد یخچال آب گوجه فرنگی است. در ابتدا باید تمام مواد داخل یخچال را خارج و سپس آب گوجه فرنگی را در طبقات یخچال بریزید و تمیز کنید. سپس با آب ولرم طبقات آن را بشویید. ممکن است بوی بد به حدی باشد که برطرف نشود. در این صورت یخچال را با پارچه آغشته به سرکه و گوجه له شده تمیز کنید.

 

آب نارنج یا آبلیمو
نارنج و لیمو از دیگر بوگیر‌های یخچال هستند برای استفاده از این مرکبات باید لیمو و نارنج را برش داده و در طبقات یخچال قرار دهید در صورت نبود این میوه‌ها می‌توانید از آب آن‌ها نیز استفاده کنید به صورتی که آب نارنج و آبلیمو را با پارچه و دستمال با پنبه آغشته کرده و با آن طبقات یخچال و فریزر خود را تمیز کنید. لازم به ذکر است نوع لیمو فرقی ندارد.

 

ذغال
یکی از مهمترین موادی که باعث از بین رفتن بوی یخچال و فریزر شما می‌شود ذغال سیاه است. برای مصرف ذغال سیاه باید آن را در یک پارچه توری یا پارچه بسیار نازک بپیچید و در گوشه فریزر خود قرار دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار