محققان شیرازی موفق به تولید رنگ نانو آنتی باکتریال ضد عفونی کننده شدند.
کد خبر: ۸۰۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 04 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر عامل شرکت دانش بنیان برج و بارو شیراز گفت: این رنگ، اکرلیک امولسیون و حاوی مقادیر بسیار فعالی از عوامل ذرات نانو ضد باکتری است.
امرالهی افزود: پیش از این نمونه این رنگ در ایران با مواد سمی وارداتی ساخته می‌شد که تیم تحقیقاتی شیراز با جایگزین کردن ذرات غیر سمی، به طور صد درصد به دانش تولید مواد اولیه غیر سمی برای تولید این محصول دست یافت.
موسوی عضو تیم تحقیقاتی شرکت دانش بنیان برج و بارو شیراز نیز گفت: ترکیبات رنگ نانو آنتی باکتریال ساخته شده در شیراز، خاصیت ضد عفونی دارد که می‌تواند با تاثیر گذاری بر متابولیسم فعالیت سلولی و جلوگیری از تنفس سلولی، از رشد و انتشار ۲۰۰ تا ۳۰۰ نوع باکتری از جمله باکتری‌های بیماری زا و بسیار مقاوم بر روی سطوح جلوگیری کند.

وی افزود: مقاومت در برابر اشعه فرابنفش، عایق حرارتی و مقاومت در برابر انواع میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا، قارچ ها، کپک ها، ویروس‌ها و ضد خوردگی و اکسیداسیون از دیگر ویژگی‌های این نوع ترکیب است.
موسوی گفت: رنگ آنتی باکتریال تولید شده در این شرکت با داشتن تاییدیه‌های علمی و بهداشت و درمان، استاندارد‌های ملی و بین المللی و بر اساس ویژگی‌های موجود در ترکیبات آن، قابل استفاده در مراکز بیمارستانی به ویژه بیمارستان‌های سوختگی، ورزشگاه ها، مدارس، اماکن عمومی و دانشگاه‌ها است و در بیمارستان سوختگی امیر المومنین شیراز به کار برده شده است.
بنابر اعلام عضو تیم تحقیقاتی شرکت دانش بنیان برج و بارو شیراز، این شرکت که در حال ارتقا از تولید نیمه صنعتی به تولید صنعتی است ، توان تولید روزانه ۳ تا ۵ تن از رنگ نانو آنتی باکتریال ضد عفونی کننده را دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار