رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به موضوع ارسال پیامک‌های جعلی از طرف کلاهبرداران، گفت: مردم فریب پیامک‌های جعلی از طرف افراد ناشناس را نخورند.
کد خبر: ۸۰۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 04 December 2019

تابناک فارس بع نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد ورود پرونده‌های بسیاری به این پلیس بوده‌ایم که غالباً شاکیان گرفتار صفحات فیشینگ شده‌اند که لازم است شهروندان مراقب ترفند‌های کلاهبرداران مجازی باشند.

او افزود: برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با موضوع مشترک گرامی خودرو شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده است و برای استفاده از این تخفیف به سایت زیر مراجعه فرمایید اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند که کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک، اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بانک‌ها درخصوص تخفیف تخلفات رانندگی می‌کنند، افزود: کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و CVV۲ همشهریان هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند، گفت: کلاهبرداران پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آن‌ها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس توصیه کرد: کاربران چنانچه پیامی با این مضمون دریافت کردند به طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذیربط پیگیری کنند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: اگر مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داد‌ند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و اقدامات امنیتی کارت‌های بانکی خود را انجام دهند.

او به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار