بسیاری از دمنوش‌ها به علت خواص طبیعی موجود در آن‌ها باعث تقویت مغز و قدرت تمرکز می‌شوند.
کد خبر: ۸۰۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 04 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آنجایی که مغز انسان دارایی توانایی‌های منحصر به فردی است باید بدانید که داشتن یک حافظه قوی به طور غیر قابل باوری بستگی به سلامت، شادابی و نشاط مغز دارد. اکثر افراد در هر سنی گاهی اوقات با اندکی تاخیر برنامه روزانه خود را به یاد می‌آورند، در صورتی که بسیاری از انسان‌ها عملکرد مغز را کاملا بستگی به نوع آفرینش خود می‌پندارند و هنگام بیماری در روح و روان خود برای تقویت آن هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند. درهمین راستا باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به معرفی چند تقویت کننده مغذی و طبیعی برای مغز پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

 

مریم‌گلی
مریم گلی به عنوان یک داروی موثر و مفید جهت درمان بسیاری از مشکلات گوارشی، التهاب مخاط و تقویت حافظه استفاده می‌شود. داروسازان از این گیاه برای تهیه دارو‌های بیماری آلزایمر استفاده می‌کنند.

 

چای
یکی دیگر از مناسب‌ترین گیاهان طبیعی برای تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت نوشیدن چای است؛ چرا که چای با خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در خود برای جلوگیری از پارکینسون و پیری مغز موثر است.

 

جینسنگ
به عقیده بسیاری از متخصصان گیاه جینسنگ برای بالا بردن قدرت تمرکز، افزایش سلول‌های مغزی، تقویت حافظه و افزایش درک و روان موثر است. شما می‌توانید با مشورت و پیشنهاد پزشک خود قرص این گیاه را از عطاری‌های و داروخانه‌ها تهیه کنید.

 

دمنوش دارچین
از خواص موثر دارچین می‌توان به آرامش بخش، تقویت کننده معده، کاهنده درد کمر و مفاصل، تسریع کننده جریان خون، جلوگیری از لخته شدن خون، نیرو بخش، تقویت کننده حافظه، افزایش دهنده فشار خون، ضد دلهره، افزایش کارایی هورمون انسولین وضد بوی بد دهان استفاده کرد.
به یاد داشته باشید که مصرف دارچین برای زنان باردار بسیار مضر است و استفاده زیاد از آن باعث عفونت، ورم پوست، زخم، ترک گوشه دهان، سوزش معده، بروز مشکلات خونی و گردش خون خواهد شد. برای تهیه این دمنوش باید چند عدد چوب دارچین را در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید. می‌توانید با یک شاخه نبات دمنوش دارچین را مطابق مزاج خود میل کنید.

 

دمنوش زنجبیل
زنجبیل یکی از موثرترین گیاه‌ها در جهت تقویت حافظه، تقویت معده، تقویت قوای بدن، خون ساز و تنظیم کننده ادرار، برطرف کننده عطش، درمان اسهال ساده و خونی، کاهش چربی خون، بالا بردن فشار خون، ضد ضعف اعصاب، ضد نفخ معده، ضد رطوبت مزاج، ضد بلغم و ضد درد مفاصل است. استفاده بیش از حد از این دمنوش باعث ضعف نیروی جسمی و افزایش فشار خون می‌شود وافراد مبتلا به زخم معده به هیچ وجه نباید از دمنوش زنجبیل استفاده کنند. حتما به یاد داشته باشید که نوشیدن همزمان آن با مصرف دارو‌های ضد انعقاد که در جهت رقیق شدن خون استفاده می‌شود اصلا توصیه نمی‌شود. برای تهیه این دمنوش یک قاشق چایخوری زنجبیل را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا حدود ده دقیقه دم کشد و پس از آن با مقدار کمی عسل آن را میل کنید.

دمنوش زعفران
دمنوش زعفران به علت فرح بخش بودن در بهبود و تقویت عملکرد حافظه و سلول‌های مغزی، دستگاه گوارش، پیشگیری از خاصیت ضد اضطراب و افسردگی بسیار مناسب است، اما مصرف آن باعث باز شدن اشتها می‌شود. برای دم کردن این دمنوش مقدار کمی عسل و زعفران را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار داده و سپس آن را مصرف کنید.

 

چای نعنا
یکی از موثر‌ترین دمنوش‌های خانگی برای بهبود عملکرد حافظه طولانی مدت و افزایش قدرت تمرکز نوشیدن چای نعنایی است.

 

رزماری
گیاه سوزنی شکل، خوشبو و معطر رزماری با رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش، سبز و آبی از گذشته‌های بسیار دور در کشور‌های اروپایی مخصوصا در یونان و روم باستان به عنوان یک گیاه دارویی در وعده‌های غذایی به عنوان افزایش عملکرد ذهن، افزایش حالت تمرکز و تقویت حافظه استفاده شده است، اما به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب ناراحتی‌های گوارشی و معده شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار