فرماندار ویژه فسا گفت: اجازه نمی‌دهیم کارخانه قند فسا تعطیل شود؛ اما شرایط به علت بدهکاری زیاد کارخانه به سازمان غله و کشاورزان بسیار دشوار است.
کد خبر: ۸۰۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 05 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حسین آرگیو در نخستین نشست خود با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان فسا از دیرینه‌های استان فارس است و فرمانداری این شهرستان بیش از 50 سال قدمت دارد.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های شهرستان در حوزه‌های متفاوت عنوان کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی فسا، وجود انسان‌های ارزشمند است؛ بیش از 10 واحد دانشگاهی مستقل و بیش از 7 واحد حوزه علمیه در شهرستان داریم که در مسیر افزایش فرهنگ و دانش شهروندان قدم می‌گذارند.

فرماندار ویژه فسا بابیان اینکه وظایف فرمانداری‌ها بسیار گوناگون، متنوع و پیچیده است، گفت: اصلی‌ترین وظیفه فرماندار ایجاد امنیت بوده و پس‌ازآن ایجاد شرایط لازم برای زندگی آبرومندانه شهروندان است؛ که در این راستا قدم‌های بسیار مثبتی برداشته‌شده است.

آرگیو اضافه کرد: فرمانداری علاوه بر ماهیت اجرایی، ماهیت سیاستی و فکری دارد؛ برای اجرای هر چه بهتر و سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر امور، نیاز به دانش، تخصص فنی، بینش سیاسی، علم مدیریت و تعامل گسترده اجتماعی است، که تمام این‌ها باید به توسعه ختم شود.

فرماندار ویژه فسا با این ادعا که هر کس، در هرکجا که مشکلی پیدا می‌کند باید به فرمانداری دسترسی داشته باشد، گفت: هیچ‌کس را از حضور در فرمانداری منع نخواهیم کرد؛ بیایند و مشکلات و راهکارها را ارائه بدهند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما در اداره امور شهر سعی کردیم از همه شهروندان مشارکت را بپذیریم و راهبرد اصلی ما بر مبنای عقلانیت، استدلال و خردورزی است.

آرگیو اضافه کرد: مردم نیاز به فضای آرام دارند و در این فضا است که به هدف خود می‌رسیم؛ آرامش، زیربنای تمام فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

فرماندار ویژه فسا در خصوص پروژه‌ سد تنگ خمار اظهار کرد: این سد از پروژه‌های شروع‌شده در سفر مقام معظم رهبری است و کارهای مقدماتی آن در زمان‌های قبل اجراشده و افراد بسیار زیادی برای آن زحمت کشیدند و حال به پایان رسیده و طی یک یا دو ماه آینده آن را افتتاح می‌کنیم؛ که با بهره‌گیری از آن بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی در ادامه، در خصوص بحث انتخابات عنوان کرد: برگزاری انتخابات یکی از اساسی‌ترین وظایف وزارت کشور بوده و ما مجری اجرای قانون انتخابات هستیم.

فرماندار ویژه فسا با تاکید بر برگزاری انتخاباتی با امنیت بالا، سالم، شفاف و قانونی و مشارکت پذیر، افزود: این مهم منجر می‌شود افرادی شایسته، کارآمد، پرتوان و در حقیقت متعهد و متخصص وارد مجلس شوند و در این صورت مجلسی کارآمد خواهیم داشت.

آرگیو اضافه کرد: افراد منتخب در هیئت‌های اجرایی متخصص‌ترین، پاک‌ترین، سالم‌ترین و متعهدترین افراد را انتخاب کرده و در راستای افزایش اعتماد مردم قدم برداشتیم.

وی افزود: یک رأی هم نمی‌گذاریم جا به جا شود و ما از حق قانونی شهروندان صیانت می‌کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا در ادامه مطرح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی ما این بوده که شرایط را برای فعالیت‌های احزاب، گروه‌های شناسنامه‌دار و جریانات سیاسی در چهارچوب جمهوری اسلامی و قانون و مقررات به وجود آوریم، تا فضای بانشاط سیاسی در شهرستان به وجود آید، که این حق مردم است.

آرگیو در خصوص انتخابات الکترونیکی نیز مطرح کرد: ما آمادگی خود را دراین‌باره اعلام کردیم اما درنهایت تصمیم با شورای تأمین و وزارت است.

تبدیل فسا به قطب تولید لبنیات شرق فارس

وی در خصوص پتانسیل‌های اقتصادی موجود در شهرستان عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های اصلی و اساسی شهرستان، بحث کشاورزی و دام‌پروری بوده و در این راستا ما برنامه‌ریزی کردیم که فسا را به قطب تولید لبنیات شرق استان فارس تبدیل کنیم.

فرماندار ویژه فسا اضافه کرد: دو واحد تولید فرآورده‌های دامی داریم، که آن را تقویت کردیم و سومین واحد فرآورده‌های لبنی حداکثر تا دو یا سه ماه پس از عید افتتاح می‌شود.

آرگیو ادامه داد: برای دومین شهرک صنعتی شهرستان فسا اعتبار گذاشته و اعتباری برای تأمین زیرساخت‌های آن‌که نزدیک پلیس‌راه ورودی شهر است، در نظر گرفتیم.

وی از افتتاح یک واحد بوم گردی خبر داد و همچنین مطرح کرد: سه واحد بوم گردی دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی در خصوص بحث ظرفیت‌های کشاورزی فسا نیز عنوان کرد: تغییر الگوی کشت در دستور کار بوده و باعث روی آوری ما به محصولات با نیاز آبی کم شده است.

فرماندار ویژه فسا مطرح کرد: شهرک گلخانه‌ای با مساحت 50هکتار، آب، برق و خیابان‌کشی شده است؛ زیرساخت‌ها آماده‌شده و نیاز به سرمایه‌گذار دارد؛ همچنین برای اشتغال‌زایی و حمایت از سرمایه‌گذاری، وام‌هایی هم در نظر گرفته‌شده است.

آرگیو در خصوص مشکلات تردد و پارک وسایل نقلیه در سطح شهرستان مطرح کرد: در خصوص ترمینال باربری قطعاً پیگیری می‌کنم؛ به ویژه برای این منظور باید قطعه زمینی مشخص شود.

وی اضافه کرد: اگر زمینی به‌منظور ایجاد ترمینال باربری در نظر گرفته‌شده است، کمک کرده تا زودتر به بهره‌برداری برسد و در غیر این صورت زمینی را به آن اختصاص می‌دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان فسا در خصوص کارخانه قند فسا گفت: تصمیماتی گرفته‌شده که کارخانه تعطیل نشود؛ تلاش‌ها منجر به نتیجه شد و قسمتی از بیمه‌ها و حقوق پرداخت شد.

آرگیو بابیان اینکه تعداد کارگرهای کارخانه زیادتر از ظرفیت آن است، مطرح کرد: اجازه نمی‌دهیم این کارخانه تعطیل شود؛ اما شرایط به علت بدهکاری زیاد کارخانه به سازمان غله و کشاورزان بسیار دشوار است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا با اشاره به این مسئله که کارخانه به شخص کاردان و کار بلدی واگذار نشده است، ادامه داد: به علت عدم صلاحیت اخیراً پول فروش محصولات آن، به‌صورت مستقیم به‌حساب مدیریت نمی‌رود که با این سیاست مشکلات را به حداقل رساندیم و ازاین‌پس هم به همین روال را ادامه می‌دهیم.

وی در خصوص جاده‌ بین فسا و زاهدشهر اظهار کرد: شاید به این پروژه نگاه ویژه نشده است؛ این پروژه در دستور کار بوده و باید دو بانده شود و حتماً در این زمینه تلاش می‌شود زیرا حق مردم است.

آرگیو در ادامه با اشاره به اینکه روستاییان باید از زندگی در روستا لذت ببرند، گفت: باید نقاط آسیب‌پذیر در روستاها را برطرف کنیم؛ به همین منظور در بودجه‌ امسال بیش از یک میلیارد تومان به رفع نقاط حادثه‌خیز اختصاص دادیم و همچنین سه میلیارد نیز برای رفع مشکلات آب در نظر گرفته‌شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار