مدیر داخلی مؤسسه فن خطابه امیر بیان یزد گفت: علت وقوع فتنه‌ها در کشورهای شیعه نشین منطقه به دلیل فتنه انگیزی علمای فاسدی است که در لباس دین و روحانیت، به دین و روحانیت خیانت می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 06 December 2019

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام که در مهدیه بیدک شهرستان مهریز برگزار شد، گفت: ضرر علمای فاسد از سپاه یزید بیشتر است؛ زیرا علمای فاسد در لباس دین، روح و اموال انسان‌ها را به تاراج می‌برند و مردم به‌واسطه آنکه به آن‌ها اعتماد دارند با آن‌ها همراه می‌شوند و این‌گونه فتنه رخ می‌دهد.

مدیر داخلی مؤسسه فن خطابه امیر بیان یزد افزود: امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند فتنه در حالی ایجاد می‌شود که حق از باطل قابل‌تشخیص نیست. در فتنه‌ها فضای غبارآلودی مهیا می‌شود به‌طوری‌که مردم نمی‌توانند حقیقت را به‌درستی تشخیص دهند.

وی با اشاره به حدیث گران‌سنگی از حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام، در مورد بهترین و شرورترین مخلوقات خداوند تأکید کرد: حضرت فرمودند بعد از معصومین و اهل‌بیت گرامی اسلام (ع)، بهترین مخلوقات خداوند، علمایی هستند که مسیر صلاح و صراط مستقیم را می‌پیمایند و مردم را نیز به همراه خود به سمت رستگاری هدایت می‌کنند.

دادآفرین ادامه داد: ابلیس که از درگاه خداوند رانده شد و فرعون و نمرود که ادعای خدایی کردند شرورترین مخلوق خدا بودند و بعد از آن‌ها علمای فاسد از شرورترین مخلوقات هستند؛ زیرا مایه گمراهی و ایجاد فتنه‌ها می‌شوند و مردم را از راه راست و مسیر بندگی خداوند دور می‌کنند. اینان همان کسانی هستند که مورد لعن و نفرین خداوند قرار می‌گیرند.

نمونه‌ای از بهترین و شرورترین مخلوقات خداوند در دوره معاصر

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به شخصیت شهید شیخ شریف قنوتی به‌عنوان نمونه‌ای از بهترین مخلوقات خداوند بیان کرد: در شرایطی که بعثی‌ها تمام تجهیزات خود را به خرمشهر آورده بودند و بنی‌صدر و ایادی او معتقد بودند که باید خرمشهر را تقدیم صدام کرد و نفوذی‌های بنی‌صدر در بین رزمندگان ایرانی بذر تفرقه می‌پراکندند و دشمن از سوی دیگر ایجاد یأس و ناامیدی می‌کرد، شهید شیخ شریف قنوتی با روشنگری‌های خود، مهره کلیدی آزادی خرمشهر شد.

دادآفرین افزود: شهید شیخ شریف قنوتی به جوانان و رزمندگان قوت قلب می‌داد تا جایی که دشمن متوجه شد علت مقاومت رزمندگان ایرانی در خرمشهر و تخلیه نکردن شهر، این شیخ شجاع است. وقتی به دست بعثی‌ها می‌افتد، 10 نفر این شیخ را محاصره می‌کنند و او را زیر مشت و لگد می‌گیرند و فرمانده آن‌ها با سرنیزه مغز او را خارج می‌کند و او همان‌دم شهید می‌شود.

وی با اشاره به حضور مؤثر و پررنگ روحانیت در عرصه‌های مختلف در کنار مردم اظهار داشت: جامعه روحانیت در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت روحانیون کشور، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و روحانیت راستین حتی با نثار جان خود از مردم و حقوق و اعتقادات آن‌ها دفاع می‌کند.

این پژوهشگر همچنین بابیان اینکه الحاجی الحسن نمونه‌ای از علمای فاسد و شرور است بیان کرد: الحاجی الحسن یک عالم شیعی 40 ساله بود که در سال 2006 از حزب‌الله لبنان فاصله گرفت و یک حزب برای خود ایجاد کرد و در ادامه انحرافات اعتقادی‌اش کار را به‌جایی رساند که با ترامپ دیدار و عکس یادگاری گرفت و از مسلمانان آمریکا دعوت کرد که به نفع ترامپ رأی بدهند.

عالم فاسد در لباس روحانیت به دین خیانت می‌کند

دادآفرین ادامه داد: در حالی این شیخ گمراه از مسلمانان آمریکا چنین درخواستی کرد که ترامپ همان زمان، از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری کرد. فرقه شیرازی‌ها که شیعه انگلیسی و در خدمت صهیونیسم هستند نیز از این قماشند که ایادی آن‌ها در عراق تا پای ترور آیت‌الله سیستانی نیز پیش رفتند.

مسئول هیئت روضه الشهدای شهرستان مهریز همچنین با اشاره به فتنه‌های اخیر در کشورهای شیعه‌نشین منطقه خاورمیانه تصریح کرد: قرار بود با کمک نیما زم، این مهره اسرائیل و سعودی‌ها، آشوب‌ها در عراق و لبنان و حتی در ایران ابعاد هولناک و گسترده‌تری پیدا کند که با دستگیری این مهره از شدت فتنه‌ها کاسته شد.

وی افزود: یکی از دلایل وقوع این فتنه‌ها و ایجاد هرج‌ومرج در کشورهای شیعه‌نشین منطقه خاورمیانه، فتنه‌انگیزی علمای فاسدی است که در لباس دین و روحانیت، به دین و روحانیت خیانت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار