مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به حمله ملخ ها به کشور، گفت: با توجه به پیش بینی های فائو احتمال هجوم ملخ ها به فارس وجود دارد.
کد خبر: ۸۰۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 07 December 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:حمید دبیری  بیان کرد: با توجه به نقشه ها و پیش بینی های انجام شده ، احتمال حمله ملخ ها ازکشور پاکستان به فارس وجود دارد که در حال حاضرسه استان کشور نیز درگیر مواجهه با حمله این ملخ ها هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس درادامه گفت: با توجه به این که درجه حرارت استان به بالای ۲۰ درجه رفته واحتمال حمله ملخ ها به استان بسیا زیاد است ، ستاد گیاه پزشکی فارس با حضورتمام اعضا تشکیل شده و تمهیدات لازم دراین خصوص انجام گرفته و ۵۰ نفرازکارشناسان فارس نیز دوره های لازم را در خصوص مبارزه با این حمله دیده اند.

دبیری درادامه گفت: دررابطه با راههای مواجه با هجوم این ملخ ها ، ۷ تن سم آماده شده و سم پاشی، ردیابی وپیش آگاهی ها نیز انجام شده است ،همچنین مناطقی که احتمال آلودگی درآنها وجود دارند پالایش شده اند.

دبیری افزود: شهرستان های لار، داراب، زرین دشت، خنج ، لامرد، کازرون، جهرم ،ممسنی ،قیرو کارزین ،فراشبند، فیروزآباد، رستم و مهر به ترتیب درخطر حمله این ملخ ها قرار دارند و پیش بینی می شود ،شهرستانهای فسا، استهبان و شیراز نیزآلوده شوند.

وی درادامه گفت: پیش بینی می شود استان فارس از سمت کشور عربستان در بهمن ماه سال جاری نیز مورد هجوم ملخ ها قرار بگیرد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس درادامه بیان کرد: تخم ریزی ملخ های سال گذشته نیز می تواند آلودگی مناطق کشاورزی را افزایش دهد و پیش بینی می شود بالغ بر۶۰هکتار مبارزه باید انجام شود که دراین خصوص از تمام مسئولان استانی تقاضا می شود اعتبارات لازم برای مبارزه و رفع آلودگی این زمین ها را درنظر بگیرند.

دبیری درخصوص آمارخسارت های سال گذشته گفت: سال گذشته و در حمله ملخ ها، ۱۰ شهرستان آلوده شدند که در این خصوص، ۴۵ هکتار مبارزه و۱ملیون هکتار ردیابی انجام گرفت.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس درپایان گفت: کشاورزان وباغ داران جنوبی کشور درصورت مشاهده تراکم ملخ ها، گزارش های خود رابه مراکز جهاد کشاورزی ، سامانه۱۳۱ و یا شماره های ۳۲۳۰۷۴۳۶ یا ۳۲۲۹۲۶۷۰ اعلام کنند.

کد خبر 4791052

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار