با ثبت نام ۱۴۷ نفر در آخرین روز ثبت نام کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی، پرونده ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بسته شد.
کد خبر: ۸۰۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 07 December 2019
با ثبت نام ۱۴۷ نفر در آخرین روز ثبت نام کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی، پرونده ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بسته شد.

پرونده ثبت نام انتخابات مجلس در همدان بسته شد/ ۴۳۰ نامزد برای ۹ کرسی

به گزارش تابناک همدان از فارس، با ثبت نام ۱۴۷ نفر در ۱۶ آذرماه تعداد داوطلبان ورود به بهارستان در استان همدان به ۴۳۰ نفر رسید. در آخرین روز از ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات مجلس امیر خجسته در فرمانداری همدان حضور یافت و ثبت نام خود را نهایی کرد.

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ نیز از محل وزارت کشور ثبت نام خود را نهایی کرد و به عنوان کاندیدای یازدهمین دوره مجلس وارد گود انتخابات شد. پورمختار در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز کاندیدا شده بود که صلاحیتش برای این پست توسط شورای نگهبان احراز نشد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی که در حال حاضر دبیر جبهه پایداری در همدان است نیز در آخرین روز ثبت نام در فرمانداری حاضر شد. فلاحی در دوره دهم نیز کاندیدا شده بود، اما به نفع کاندیدا‌های به اجماع رسیده جریان مورد وثوقش، کنار رفت. 

علیرضا طبی‌مسرور، نماینده مردم همدان در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر همدان نیز در انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. 

چهره شاخص دیگر عرصه انتخابات استان علیرضا شهبازی، استاندار اسبق کردستان است که در دوره قبل نیز در رقابت‌ها شرکت کرد. او در دوره قبل ابتدا رد صلاحیت شد و سپس توانست به عرصه انتخابات بازگردد. 

مسلم غلامی، فرماندار اسبق کبودراهنگ نیز بار دیگر در عرصه انتخابات حاضر شد، او در دوره‌های قبل نیز شانس خود را در انتخابات آزموده بود، اما موفق نبود.

فتح‌الله توسلی دیپلمات جمهوری اسلامی نیز از حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ثبت نام کرده است. او سابقه حضور در کشور‌های عربی منطقه را به عنوان دیپلمات دارد.

حسین وزیری از رزنی‌ها ساکن تهران که در شهرداری تهران‌ها مدت‌ها مشغول بود نیز برای حوزه انتخابیه رزن و درگزین ثبت نام کرد. وزیری در دوره دهم انتخابات مجلس اصلی‌ترین رقیب حسن لطفی، نماینده فعلی مردم رزن و درگزین در مجلس به حساب می‌آمد. گفتنی است این دوره انتخابات رزن با ورود آیت‌الله رازینی چهره دیگری به خود گرفته است. آیت‌الله رازینی علاوه بر انتخابات مجلس، برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز ثبت نام خود را قطعی کرده است.

 امروز خبری هم منتشر شد که ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده اسبق دو دوره مردم همدان در مجلس نیز ثبت نام کرده است. باید منتظر ماند و دید او از همدان کاندیدا می‌شود یا تهران؟ 

آخرین روز ثبت نام، روز رسانه‌ها هم بود، مجید ملکیان رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و از روزنامه‌نگاران همدان نیز در انتخابات ثبت نام کرد. علاوه بر او مسعود پورصالحی حقوقدان و مدیرمسئول نشریه مادستان نیز در فرمانداری همدان حاضر شد و اقدام به ثبت‌نام از حوزه انتخابیه همدان و فامنین کرد. محمدرضا نبیئی مدیرمسئول هفته‌نامه عندلیب در ملایر که البته دیگر منتشر نمی‌شود نیز از حوزه انتخابیه ملایر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شد.

و، اما اصلاح طلبان...، به نظر می‌رسد آن‌ها حداقل در همدان نمی‌خواهند چهره شاخصی را وارد عرصه انتخابات کنند. هیچ یک از گمانه‌هایی که زده می‌شد در عرصه انتخابات حضور به هم برسانند، به واقعیت نپیوست، نه از حبیب‌الله موسوی‌بهار، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی خبری شد و نه از محمدابراهیم الهی‌تبار که سخن از بازنشستگی‌اش بر سر زبان‌ها افتاده بود. شاید هم اصلاح‌طلبان می‌خواهند از گزینه‌های موجود حمایت کنند، البته اظهار نظری هم در استان از آنان نمی‌بینیم. این اتفاق اگرچه می‌تواند در جناح رقیب یک امتیاز به حساب آید، اما به همان اندازه نیز آسیب‌زاست، به عبارت ساده‌تر وقتی رقیبی در میدان وجود نداشته باشد تعداد کاندیدا‌های یک جریان افزایش می‌یابد و کمتر توافق و اجماعی صورت می‌گیرد. باید دید در سایر نقاط کشور اصلاح‌طلبان چه فکری در سر دارند؟

اما امروز بنابر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان همدان ۱۴۷ نفر در استان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.

مصطفی آزادبخت با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۰ نفر خانم و ۱۳۷ نفر آقا بودند اظهار کرد: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۵۴ نفر، در ملایر ۲۶ نفر، نهاوند ۱۳ نفر، تویسرکان ۱۰ نفر، بهار و کبودراهنگ ۲۸ نفر، اسدآباد ۶ نفر و رزن و درگزین ۱۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: مدرک تحصیلی افراد شرکت‌کننده به ترتیب، هشت نفر کارشناسی، ۱۱۹ نفر کارشناسی ارشد و ۱۵ نفر دکترا و پنج نفر حوزوی است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان درباره شغل ثبت‌نام‌کنندگان نیز گفت: ۵۱ نفر کارمند، ۱۴ نفر استاد، ۲۱ نفر فرهنگی، ۱۶ نفر با شغل آزاد، ۱۶ بازنشسته، پنج پزشک، دو نماینده فعلی و سه قاضی ثبت نام کردند.

بنابر اعلام آزادبخت برای ۱۹ نفر نیز عنوان «سایر» ذکر شده است.

البته لازم به ذکر است هنوز این مسأله به معنای اتمام مشخص شدن حوزه‌های انتخابیه نیست، چراکه ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند در ادامه حوزه‌های انتخابیه خود را تغییر دهند و وارد دیگر شهرستان‌ها و حتی استان‌ها شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار