محمدتقی قربانیان:
به گزارش تابناک سمنان: محمدتقی قربانیان سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان با اشاره به ۱۳ مرکز فعال این دانشگاه در استان، گفت: سه هزار دانشجو در این مراکز تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 08 December 2019

نتیجه تصویری برای دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان صبح یک‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی سمنان بابیان اینکه از تعداد ۲۰ مرکز علمی کاربردی استان با سوق پیدا کردن آن به بخش خصوصی هم‌اکنون ۱۳ مرکز در استان فعال است، ابراز داشت:  جمعیت دانشجویی این مراکز سه هزار نفر است.

وی بابیان اینکه دانشجویان این دانشگاه شانس بیشتری برای یافتن شغل و کارآفرینی به نسبت سایر مراکز آموزش عالی دارند، ابراز داشت: برای اینکه فرد شغل پیدا کند دانشجو مورد آموزش قرار می‌گیرد تا در نهایت با کسب درآمد برای چرخه کشور مفید و موثر باشد.

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان بابیان اینکه این دانشگاه در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر فعالیت دارد، افزود: به تدریج همان‌طور که اقتصاد و درآمد کشور از بخش صنعت و کشاورزی به سمت خدمات و شغل‌های نوین و جدید سوق پیدا کرد به همان نسبت در این دانشگاه نیز مطابق با نیاز جامعه و خواست مردم رشته و شغل ایجادشده است.

قربانیان بابیان اینکه این دانشگاه علاوه بر رسالت علمی خود جنبه‌های کاربردی علم را نیز دنبال می‌کند، تصریح کرد: کشور به لحاظ آموزش تئوری مکتوبات علمی رتبه ۱۶ جهان را دارد اما در زمینه کاربردی کردن علم یک ضعف‌هایی وجود دارد و می‌بایست از علوم نوین استفاده کرد تا معیشت مردم را بتوان بهبود بخشید.

وی بابیان اینکه دانشگاه‌ها در نگاه کلی نتواستند با بدنه جامعه ارتباط مطلوب و کاربردی برقرار کنند، افزود: دانشگاه علمی و کاربردی یکی از دانشگاه‌هایی که می‌تواند این خلا را پر کند، مراکز فعال و خوبی در دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد توانستند با عملکرد مطلوب در حوزه آموزش عالی نیروهای خوبی را به جامعه تحویل دهند.

قربانیان در پایان همچنین بابیان اینکه موقعیت استان برجسته و زیرساخت‌ها برای توسعه پایدار در آن فراهم است، ابراز داشت: در این دانشگاه دانشجو مهارت و دانش آکادمیک را توام پیدا می‌کند و می‌تواند در حوزه کاری موثرتر وارد شود زیرا در اینجا از گردشگری تا تغذیه می‌توان رشته و شغل تعریف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار