بودجه وزارت ورزش و دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه کل کشور در سال آینده و در هر دو بخش جاری و عمرانی اعلام شد.
کد خبر: ۸۰۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 08 December 2019

 بودجه وزارت ورزش و دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه کل کشور در سال آینده و در هر دو بخش جاری و عمرانی اعلام شد.

مهرنیوز؛ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در حالی از سوی دولت منتشر شده که در بودجه پیشنهادی برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رشد قابل توجهی دیده می شود.

در لایحه پیشنهادی بودجه وزارت ورزش ۸۷۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است. این در حالی است که بودجه مصوب این وزارتخانه برای سال گذشته ۶۰۹ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان بود. همچنین در لایحه بودجه پیشنهادی برای سال آینده و در بخش عمرانی مبلغ ۵۸۱ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان برای وزارت ورزش پیش بینی شده است.

بودجه وزارت ورزش برای ۱۰ محور از جمله رشد و گسترش ورزش همگانی، ورزش همگانی دانشجویان، گسترش ورزش قهرمانی دانشجویان، گسترش ورزش کارگران، حمایت از توسعه ورزش قهرمانی، برنامه های حمایت، هدایت، ارتقای امور فرهنگی ورزش و ... پیش بینی شده است. در این بودجه هیچ رقمی به ایجاد، توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی اختصاص داده نشده است.

همچنین بودجه پیش بینی شده برای کمیته ملی المپیک در لایحه پیشنهادی دولت مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان است. سال ۹۸ بودجه مصوب کمیته ۱۰۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود. در بخش عمرانی هم بودجه کمیته ملی المپیک برای سال آینده ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم بودجه پیش بینی شده دولت برای کمیته ملی پارالمپیک در سال ۹۹ است. برای این کمیته و در بخش عمرانی ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار