استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: «تولید برای صادرات» هدف و فلسفه اصلی تشکیل مناطق آزاد است که این امر در منطقه آزاد ارس محقق شده است.
کد خبر: ۸۰۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ 08 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس به منظور افتتاح 8 پروژه صنعتی، گردشگری و کشاورزی، با اشاره به وجود ۴۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه تجاری و صنعتی، گفت: ۲۴۰ مورد از این واحدها تا کنون به بهره‌برداری رسیده و ۱۶۰ واحد نیز در مرحله احداث و تکمیل است.

وی با اشاره به نقش مهم منطقه آزاد ارس در توسعه اقتصادی استان، اظهار داشت: خوشبختانه این منطقه توانسته است هدف اصلی تشکیل مناطق آزاد یعنی «تولید برای تجارت و صادرات» را تحقق بخشد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان، هیچ تاثیر منفی در حوزه تولید و صنعت نگذاشته و صنعت‌گران و تولیدکنندگان پرتلاش استان، علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات خود را به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صادر می‌کنند.

وی افزود: در سایه تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان، میزان صادرات غیرنفتی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط با عضویت ایران در اتحادیه کشورهای اوراسیا، اظهار داشت: آذربایجان شرقی به عنوان دروازه ورود به اروپا و حوزه اوراسیا شناخته شده که منطقه آزاد ارس می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده و باعث رونق اقتصادی هرچه بیشتر استان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار