شیراز – زرقان و مرودشت بیشترین متقاضیان نامزدی انتخابات مجلس یازدهم را داشتند.
کد خبر: ۸۰۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 08 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس ستاد انتخابات فارس گفت: تا پایان مهلت ثبت نام نامزدی انتخابات مجلس یازدهم، ۹۱۲ نفر نام نویسی کردند و شرایط ۲۷ متقاضی دیگر در حال بررسی است.
احمدی زاده با بیان این که ۸۱۷ نفر از متقاضیان مرد و ۹۵ نفر زن هستند افزود: در حوزه شیراز و زرقان ۳۷۰ نفر شامل ۳۲۱ مرد و ۴۹ زن ثبت نام کردند.
وي گفت: در دوره دهم ٧٢٧ نفر و دوره نهم نيز ٣٧٤ نفر ثبت نام كرده بودند.

رييس ستاد انتخابات فارس با اشاره به اينكه ١٧٠ نفر از داوطلبان بين ٣٠ تا ٣٥ سال سن دارند ، افزود: دو داوطلب ٧٠ و ٧١ ساله و مابقي نيز رده هاي مختلف سني هستند.
احمدي زاده با بيان اينكه ٣٣ نفر از داوطلبان سابقه نمايندگي مجلس در كارنامه دارند ، گفت: ٣٠ داوطلب با مدرك حوزوي، ١٢١ نفر دكتري، ٦٩٦ نفر کارشناسی ارشد و ٦٥ نفر ليسانس نام نويسي كرده اند.

وي ادامه داد: در اين دوره ٩ نفر اهل سنت، ١٢٥ فرهنگي، ١١٢ استاد دانشگاه،٨٤ بازنشسته، ٢٢ پزشك، ١٤ روحاني، ٣١١ كارمند، ٤٢ وكيل و قاضي، ١٣ نماينده مجلس ، ٩٠ نفر شغل آزاد و ٢٠ بيكار نام نويسي كرده اند.

احمدي زاده با اشاره به انتخابات دوم اسفند ماه در كشور ، افزود: در فارس ٣ ميليون و ٥٠٠ هزار نفر واجد شرايط راي دادن هستند كه از اين تعداد ١٩٠ هزار نفر راي اولي هستند.

وي با اينكه ٣ هزار و سيصد شعبه در فارس براي انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است ، افزود: در مجموع با لحاظ انتخابات ميان دوره اي مجلس خبر گان رهبري ٦ هزار و سيصد شعبه آماده انتخابات شده است.

وي ادامه داد: ١٥ حوزه انتخابيه اصلي و ٧٨ حوزه فرعي در فارس نيز مشخص شده است.

وی گفت: حوزه‌های مردوشت و کازرون- کوه چنار، پس از شیراز به ترتیب با ۶۶ و ۶۰ نفر بیشترین و حوزه‌های داراب –زرین دشت با ۲۱ نفر و لامرد- مهر و جهرم-خفر با ۲۶ نفر کمترین داوطلب را داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار