استاندار فارس با بیان اینکه بجای اهرم های تنبیهی باید دنبال اهرم تشویقی باشیم تاکید کرد: در برخورد با افزایش برداشت منابع آبی کسب در آمد مورد توجه نباشد زیرا با کسب در آمد کسری آب جبران نمی شود واین تخلف باید منجر به محرومیت برداشت شود.
کد خبر: ۸۰۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ 08 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر عنایت الله رحیمی یکشنبه ۱۷ آذر در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان فارس ضمن ابراز خرسندی از رهاسازی حق‌آبه دریاچه بختگان و همکاری موثر نهادهای دولتی و مردم در این زمینه، گفت: اجرای این برنامه باید مستمر باشد و تشکل‌های مردمی نیز در این زمینه باید فعال شود.

استاندار فارس لایه روبی رودخانه کر را از دیگر اقدامات موثر در این خصوص دانست و گفت: اولویت بندی برنامه‌ها، کنترل مصرف و باز تولید آب باید مورد توجه باشد و کنترل مصرف معطوف به فشار بر مردم نشود بلکه فشار باید بر مدیریت منابع باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس خاطر نشان کرد: برنامه های بلند مدت در قالب برنامه های یک ساله و به نسبت قدرت اعتباری تدوین شود؛ توجه داشته باشیم که برنامه نقص دار بهتر از بی برنامگی است.

وی با بیان اینکه بجای اهرم های تنبیهی باید دنبال اهرم تشویقی باشیم تاکید کرد: در برخورد با افزایش برداشت منابع آبی کسب در آمد مورد توجه نباشد زیرا با کسب در آمد کسری آب جبران نمی شود واین تخلف باید منجر به محرومیت برداشت شود.

رئیس شورای حفاظت منابع آب استان فارس همچنین گفت: در مبحث آب شرب، امنیت و محافظت از منابع آب باید در دستور کار باشد و برای جلوگیری از هدررفت و ترمیم و بهسازی خطوط انتقال آب برنامه ریزی شود.

رحیمی با بیان اینکه عملکرد فارس در پر کردن چاه‌های غیرمجاز قابل دفاع است، افزود: در کشت برنج باید به دنبال اشتغال کشاورزان و ترویج و تغیر الگوی کشت بود زیرا کشاورزان با حرف قانع نمی شوند، با اقدام قانع می شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار