رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: پایش زیستگاه‌های پرندگان مهاجر به منظور اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جنوب استان تهران آغاز شد.
کد خبر: ۸۰۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، زهره عبادتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: گشت و پایش ماموران و کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان ری از زیستگاه های آبی جنوب تهران به منظور سرشماری و کنترل انواع بیماری تا زمان حضور پرندگان مهاجر در این مناطق به صورت مستمر انجام می شود.

وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر همه ساله به دلیل سرما و یخبندان از مناطق سیبری و شمال آسیا به ایران مهاجرت می کنند، افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ری مشاهده نشده است.

عبادتی یادآور شد: حوضچه پرورش ماهی عشق آباد در بخش قلعه نو، سد فشافویه، آبگیر قنبرآباد و رودخانه شور از جمله مهمترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در جنوب استان تهران می باشند که به صورت مستمر پایش می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار شاهد حضور فلامینگو در آبگیرهای جنوب تهران هستیم، تصریح کرد: ۳۲ گونه پرنده مهاجر از جمله اردک سرسبز، خروس کولی، خوتکا، انواع حواصیل، کشیم، انواع کاکائی، باکلان و آنقوت طی سال‌های گذشته در آبگیرهای جنوب استان تهران رویت و سرشماری شده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه با متخلفان شکار و صید پرندگان مهاجر طبق قانون برخورد می شود، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله شکار، صید و یا لاشه مشکوک هر گونه پرندگان مهاجر بلافاصله موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان و یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، حسن آباد فشافویه، قلعه نو و خاوران در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار