رحیمی با بیان اینکه 4 سال از روی کار آمدن مجلس دهم می‌گذرد اما دریغ از یک کارنامه قابل قبول از نمایندگان شیراز، تصریح کرد: استان فارس در انتخابات مجلس دهم شاهد قوم‌گرایی بود، اینکه نمایندگان فعلی با بی‌شرمی مجدد کاندید می‌شوند مایه تأسف است، این افراد با تشکل‌های یک بار مصرف دانشجویی به دنبال لاپوشانی عملکرد خود در جامعه هستند.
کد خبر: ۸۰۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 09 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان فارس به مناسبت 16 آذر در دیدار با امام جمعه شیراز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیان نظرات و انتقادات خود پرداختند.

عدم اجرای قانون پوشش در دانشگاه

نماینده انجمن دختران مسلمان دانشگاه شیراز به عنوان اولین دانشجو به پشت تریبون رفت و با بیان اینکه جایگاه دختران در جنبش دانشجویی نامعلوم است، گفت: برخی با شعار تساوی حقوق زن و مرد، دانشجویان را ابزار دست خود کردند.

فائزه نعمتی خطاب به امام جمعه شیراز ادامه داد: شما در بین مشاوران جوان خود چقدر از ظرفیت زنان شایسته استفاده کرده‌اید؟

این دانشجو با انتقاد از عدم اجرای قانون پوشش در دانشگاه در پایان سخنانش ضمن قدردانی از مواضع امام جمعه شیراز از وی خواست تا در جمع دانشجویان دانشگاه دولتی شیراز و آزاد نیز حضور پیدا کند.

آموزش و پژوهش در دانشگاه شیراز به حال خود رها شده است

نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به کمبود تخصیص اعتبار به دانشجویان و مشکلات صنفی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابراز داشت: موضوع فرهنگ به دلیل کمبود بودجه در دانشگاه مغفول مانده و ما شاهد افت رتبه علمی دانشگاه نیز هستیم، آموزش و پژوهش در دانشگاه شیراز به حال خود رها شده و درگیری بین دانشجویان به اولویت تبدیل شده است.

محمد امین جعفری خطاب به امام جمعه شیراز به طرح چند سوال پرداخت و ادامه داد: مشکلات اقتصادی و تورم کمر مردم را خم کرده است، شما در خصوص مسائل و مشکلات مردم چه پیگیری و مطالبه‌ای از مسئولان استانی داشته‌اید؟ با توجه به اهمیت انتخابات مجلس نظر شما در این مورد چیست و دانشجو چه وظیفه‌ای دارد؟

وی افزود: ما توقع قاطعیت بیشتر از نماینده ولی فقیه در استان فارس نسبت به مسائل مردم داریم، از استاندار فارس و نمایندگان شیراز پاسخگویی بخواهید و در تریبون نماز جمعه نیز به مردم اعلام کنید. نسبت به حاشیه شهر تدبیری کنید و از کارگاه‌های تولیدی حمایت کنید تا به تعطیلی کشیده نشوند.

عدم حمایت مسؤول نهاد رهبری دانشگاه شیراز از هیأت مذهبی

نماینده هیأت مذهبی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ائمه جمعه باید شنوای درد مردم و آگاه نسبت به وضعیت آنها باشند اما این مهم کمرنگ شده است، ابراز داشت: فضای امنیتی ایجاد شده در جامعه مانع بیان و خواست مطالبات عمومی می‌شود.

علی دانشور ادامه داد: دانشگاه شیراز از فضای فرهنگی مناسبی برخوردار نیست، برنامه‌های فرهنگی از لحاظ کمی و کیفی کاهش یافته و ناکارآمدی در تیم مدیریتی دانشگاه شیراز و علوم پزشکی مشهود است؛ در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هیچ پشتیبانی و حمایتی ندارد و با کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید حامی مردم باشند و از اینکه پیاده نظام احزاب مختلف باشند، دوری کنند، خطاب به آیت الله دژکام خواست تا با توجه به انتخابات پیش‌رو نسبت به موضوع شفافیت هزینه انتخابات ورود و در جهت گفتمان‌سازی شفافیت قدم بردارند.

ضرورت ارتباط مستمر بین دانشجویان و امام جمعه شیراز

نماینده انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز با تقدیر از ابتکارات امام جمعه شیراز در مواجهه با مردم و دانشجویان بیان کرد: همنشینی بی‌واسطه نماینده ولی فقیه با مردم و جوانان مایه مباهات است، با این رویه خواب عده‌ای که حضورشان در شیراز کمتر از تهران است، آشفته شده؛ در حالی که برخی انحصار طلبان برای پژمرده ساختن شور جوانان تلاش می‌کنند، شما تیم مشاوران جوان تشکیل داد که به فال نیک می‌گیریم.

علیرضا فرخی با اشاره به اینکه به گفته مقام معظم رهبری راه رفع مشکلات تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است، ادامه داد: ضروری است تا ارتباطی مستمر بین دانشجویان و امام جمعه شیراز برقرار باشد، با توجه به مشکلات حاشیه شهر و فعالیت گروههای جهادی نیز ارتباط با این گروه ها لازم است.

لزوم عدم ورود ائمه جمعه به مسائل جناحی و حمایت انتخاباتی

نماینده تشکل آرمان دانشگاه شیراز ضمن تقدیر از مواضع امام جمعه شیراز در اتفاقات اخیر پس از سهمیه بندی بنزین، گفت: باعث مباهات است که امام جمعه شیراز برای اتمام آشوب و برقراری امنیت در شهر دغدغه‌مند بوده و جلسه ای نیز در این خصوص برگزار کرد هرچند برخی رسانه‌های داخلی و خارجی تعبیرات نادرستی از مواضع داشتند.

سیاوش علی نژاد ادامه داد: توقع ما این بود که همانطور که نسبت به برقراری امنیت قاطعیت داشتید برای بیان مطالبات مردم نیز با جدیت ورود می‌کردید.

وی افزود: اگرچه نبود امنیت موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می‌شود اما وقتی مردم احساس کنند که مسؤلان در بین آنها نیستند تا دردشان را فریاد بزنند، ناامید می‌شوند که این به صلاح نظام نیست.

این دانشجو با تقدیر از این جمله امام جمعه که اگر فساد زیر عمامه من هم بود با آن برخورد کنید، گفت: رئیس دفتر شما صحبت‌هایی در مخالفت با تخریب برخی ویلاهای غیرقانونی داشت که در اذهان شاعبه ایجاد کرده بود.

علی نژاد با تاکید بر عدم ورود ائمه جمعه به مسائل جناحی و حمایت انتخاباتی، تصریح کرد: خوشبختانه امام جمعه شیراز به رسالت خودشان پایبند هستند و به مسائل جناحی ورود نکردند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان بازرسی کشور در موضوع فساد مالی شهرداری صدرا گفت: در حالی که سازمان بازرسی از عدم فساد می‌گفت، نهادهای دیگر متهمان را بازداشت کردند که این نوع نظارت و بازرسی مایه یأس است.

لزوم اصلاح ساختاری در کشور

نماینده تشکل فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز با بیان اینکه قصد صحبت کردن نداشتم، ابراز داشت: دانشجویان بیش از آنکه ناراحت از حضور نیکسون در ایران باشند از حصر و زندانی شدن اعضای جبهه ملی پس از کودتا ناراضی بودند.

حمزه پرهیزگار ادامه داد: ما و ادوار ما صحبت‌های زیادی کردند اما همیشه نادیده گرفته شد، خوشحالم از اینکه این دست برنامه‌ها به نوعی موجب باز شدن باب گفت‌وگوی ملی و وحدت در کشور باشد تا بتوانیم در جهت تحقق آرمان‌های اصیل و انقلابی که پدران ما آن را فریاد زدند، تلاش کنیم.

وی افزود: ناراحت و نگران از اتفاقات اخیر کشور هستم که عده زیادی از مردم نیز کشته شدند در حالی که درد عدالت طلبی و احقاق حق خود را داشتند.

این دانشجو افزود: برای شما و جامعه روحانیت احترام قائلم اما باید واقعیت‌های جامعه را بپذیریم، واقعیت هایی که بزرگان ما پیش از این از اصلاح ساختاری در کشور صحبت می‌کردند، خوشحالیم از اینکه این موضوع در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته اما به صورت هیجانی است و باید به گفتمان تبدیل شود.

پرهیزگار تأکید کرد: معتقدیم تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اصلاح ساختاری است و نه براندازی و انقلاب، با گفتن خودی و غیر خودی، انقلابی و غیر انقلابی نباید در کشور تفرقه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه جریان‌های اصیل و پاک دانشجویی دچار فساد و رانت شدند، ژنرال‌های قدرت طلب چه اصول‌گرا و چه اصلاح طلب به دنبال منافع خودشان هستند و نمی‌خواهند اختلاف بین دانشجویان رفع شود. ما دانشجویان پیش از این جریان‌ساز بودیم اما در حال حاضر اینطور نیست و باید اجازه داده شود که دانشجویان نظرات خود را مطرح کنند نه اینکه سرکوب شوند.

افراطیون فضای دانشگاه را امنیتی کردند

نماینده انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز نیز ابراز داشت: افراطیون در دانشگاه فضا را امنیتی کردند که موجب ترس دانشجویان می‌شود.

خاکپور خطاب به امام جمعه شیراز ادامه داد: خود شما نیز بین تشکل‌های دانشجویی فرق می‌گذارید و تریبون‌های مختلف را تنها در اختیار یک تشکل خاص قرار می‌دهید و این موضوع باعث شده دیگران شما را به عنوان یک فرد و نهاد بی‌طرف ندانند.

وی افزود: نماینده رهبری و خود رهبر جامعه نیز باید بی‌طرف باشد و انتقادات را بشنود و پذیرا باشد، در دیدار دانشجویان با رهبری نیز شاهد بودیم که به تشکل‌های اصلاح طلب اجازه صحبت داده نشد.

این دانشجو تأکید کرد: حیات اجتماعی و فردی در گرو این است که با آزادی همراه باشد و نه در مقابل آزادی.

آسایش را به کشور بر می‌گردانیم

نماینده بسیج دانشجویی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه ظرفیتی برای بیان مطالبات مردم است، ابراز داشت: این ظرفیت تبدیل به تقویم خوانی شده و موجب کم شدن استقبال جوانان از نماز جمعه شده است.

حسین رحیمی ادامه داد: بسیج دانشجویی با تشکیل هسته‌های مسئله محور به دنبال حل مشکلات است، ما آمادگی داریم تا در این مورد با نهاد نمایندگی رهبری نیز همکاری کنیم.

وی افزود: امید رهبری به دانشجویان و نسل جوان انقلابی است و نه امید به تفکر لیبرالی که جامعه را به لجن کشیده است.

این دانشجو با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات مستمر امام جمعه با دانشجویان خطاب به آیت الله دژکام، گفت: چند نکته از جمله ارتباط با مردم برای اطلاع کامل و دقیق از مسائل آنان، پیگیری و مقابله با اجرای مفاد 2030 در شیراز، کم اثر شدن شورای فرهنگ عمومی، لزوم استفاده از جامعه نحبگانی برای مشاوره و مطالبه مستمر ضروری است.

رحیمی با بیان اینکه 4 سال از روی کار آمدن مجلس دهم می‌گذرد اما دریغ از یک کارنامه قابل قبول از نمایندگان شیراز، تصریح کرد: استان فارس در انتخابات مجلس دهم شاهد قوم‌گرایی بود، اینکه نمایندگان فعلی با بی‌شرمی مجدد کاندید می‌شوند مایه تأسف است، این افراد با تشکل‌های یک بار مصرف دانشجویی به دنبال لاپوشانی عملکرد خود در جامعه هستند.

وی افزود: تبیین عملکرد و خیانت‌های نمایندگان توسط امام جمعه ضروری است، اگر دست ما می‌رسید عمامه را از سر کسی که با تکرار می‌کنم موجب این شرایط شد، بر می‌داشتیم که به گفته امام خمینی نیز عامل شویم.

نماینده بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: ما نمی‌گذاریم برخی‌ها با لباس زنانه از کشور فرار کنند، آسایش را به کشور بر می‌گردانیم.

عدم تکمیل پروژه حرم شهدا

نماینده انجمن یادواره شهدا دانشگاه شیراز نیز گفت: بیش از 12 سال از تدفین شهدای گمنام می‌گذرد اما پروژه حرم این شهدا کامل نشده است.

علی احمدی ادامه داد: یکی از مطالبات رهبری دیدار و رسیدگی از خانواده شهدا است، متأسفانه در شناسایی خانواده‌ها دچار مشکل هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار