جانشین پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری کیف قاپ حرفه‌ای که از اتباع خارجی سرقت می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 10 December 2019

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ کارآگاه داود فرد در تشریح این خبر، گفت: ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه هجدهم مهرماه امسال تبعه جوانی از کشور اسپانیا با تماس با مرکز فوریت های پلیسی، از سرقت کیف دستی اش توسط یک سارق موتور سوار اعلام شکایت کرد و ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان به نشانی اعلامی اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده ای با موضوع سرقت کیف قاپی از تبعه خارجی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران به اداره هجدهم مبارزه با سرقت کیف قاپی ارجاع شد.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: در خیابان فردوسی در حال تردد بودم. ناگهان یک موتور سوار کیف دستی ام را که حاوی گوشی تلفن همراه هوشمند، مدارک هویتی و وجه نقد بود سرقت و به سرعت متواری شد.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با بررسی های سیستمی متوجه شدند ۶ فقره وقوع سرقت مشابه به همین شیوه در سیستم ثبت شده است و با تجمیع پرونده ها دستگیری سارق در دستور کار قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی بیان داشت: کارآگاهان در گام بعدی به محل های سرقت مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی چهره سارق شدند و در پایش های اطلاعاتی و بررسی بانک اطلاعات مجرمان حرفه ای، موفق شدند هویت این فرد را شناسایی کنند.

وی عنوان کرد: با شناسایی مخفگیاه متهم در محدوده شهر پرند، کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی متهم را در دهم آذر ماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی اموالی از قبیل: گوشی ، تبلت، کیف و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از مال باختگان اتباع خارجی کشف کردند.

این مقام انتظامی پایتخت گفت: سارق با اعتراف به سرقت کیف قاپی از اتباع خارجی، اظهار کرد: پس از اینکه در مهرماه سال گذشته از زندان آزاد شدم دوباره شروع به سرقت کیف قاپی کردم و در این رابطه موتورسیکلت ان اس قرمز رنگ یکی از دوستانم بنام مهران را گرفتم.

وی  تصریح  کرد: متهم ادامه  داد: تمامی سوژه های سرقت را در محدوده اصلی  شهر (میدان امام خمینی- خیابان فردوسی ، ویلا و هتل ها) انتخاب می کردم و در یک لحظه کیف دستی آنان را سرقت و اموال را در خیابان مولوی به افراد رهگذر به قیمت ناچیز فروخته و پول حاصله را صرف زندگی و اعتیاد خود می کردم.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم تاکنون به ۲۰ فقره کیف قاپی اعتراف و متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

زاغ زنان صرافی ها دستگیرشدند

همچنین معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت نیز از دستگیری ۲ کیف قاپ، خبر داد و گفت : این ۲ سارق با زاغ زنی در صرافی ها از قربانیان خود یک میلیارد و یکصد میلیون ریال ارز سرقت کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی اظهار داشت: چهاردهم اردیبهشت ماه امسال زنی به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب مراجعه و بیان کرد امروز برای خرید دلار به صرافی در میدان کاج مراجعه کردم در زمان برگشت به خانه پایین تر از میدان کاج ۲ موتور سوار با حمله به من کیفم را که ۲ هزار یورو و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد در داخلش بود سرقت کردند، وقتی همسرم که در نزدیکی من مشغول خرید از مغازه ای بود، متوجه سرقت شد، برای دفاع از من با آنها درگیر شد یکی از آنان با چاقو صورت همسرم را مجروح کرد و سریعا از محل گریختند.

وی بیان داشت: با ثبت شکایت اولیه، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نجفی گفت: با توجه به حساسیت موضوع پرونده از پایگاه دوم پلیس آگاهی به اداره هجدهم ارجاع شد و در گام نخست تحقیقات ماموران به محل سرقت و محل صرافی مراجعه و به تحقیقات میدانی از این محل ها پرداختند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات اولیه نشان از این داشت یکی از سارقان همزمان با شاکی در داخل صرافی بوده و خرید وی را زیر نظر داشته که در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، چهره این سارق زاغ زن توسط شاکی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهم فردی ۴۰ ساله به نام " وحید " و دارای سوابق کیفری متعدد و ساکن محدوده جنوبی تهران است، گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را در منطقه یاغچی آباد شناسایی کنند و در نهایت با دستور قضائی اولین متهم پرونده در یازدهم آذر ماه در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به اداره هجدهم انتقال یافت.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت افزود: متهم که منکر بزه انتسابی بود، اظهار داشت با همدستم "هاشم" که ۴۳سال سن دارد بچه محل هستیم و در پارک با هم آشنا شدیم ، نقشه سرقت از مشتریان صرافی ها را با هم کشیدیم و تاکنون ۳ فقره سرقت با هم انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم دوم پرونده را در محدوده نازی آباد شناسایی کنند، ادامه داد: در شانزدهم آذر ماه نیز دومین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و به اداره هجدهم انتقال یافت.

نجفی با اشاره به اینکه هر دو متهم به همکاری با یکدیگر در جرایم ارتکابی اعتراف کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی در پایان تصریح کرد: با شناسایی مال باختگان هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه ۶دادیاری دادسرای ناحیه ۲ تهران برای شناسایی سایر شاکیان احتمالی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار