حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی مدیر حوزه علمیه لارستان شغل و محیط زیرمجموعه ما، به خاطر قدرت منطق مان حرف ما را بپذیرند نه به خاطر صدای بلند ما، عنوان کرد: مردم عملکرد من و شما را به پای نظام می گذارند، عملکرد خوب ما مردم را به نظام اسلامی خوشبین می‌کند و ضعف عملکرد من و شما مردم را دلسرد می‌کند.
کد خبر: ۸۰۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 11 December 2019

رمضانی: مسوولان شخصیت آبروی خود را خرج جریانات انتخاباتی نکنند

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی مدیر حوزه علمیه لارستان در سخنانی با بیان اینکه شکرانه مسئولیت ارتقای کیفیت خدمت است، اظهار داشت: کیفیت خدمت و عمل انسان به اندازه عقل انسان است و کیفیت عمل وابسته به کمیت عقل و بهترین محبت خداوند هم عقل است.

وی در خطاب به مسوولان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه حاکمیت معطوف به عقلانیت و عدالت شما را محبوب مردم می کند و نصرت خداوند نیز به دنبال آن خواهد آمد، افزود: این عقلانیت با علم و تجربه تغذیه می شود و علم پیشوای عقل است.

مدیر حوزه علمیه لارستان با بیان اینکه آن کسی که بیشتر مطالعه و تجربیات بیشتری را درک کند قطعاً عقلانیتش هم بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: یک مدیر نیازمند این است که علمش را بالا ببرد.

حجت الاسلام رمضانی با اذعان به اینکه اگر در زمانی که پست داشتیم، تکبر داشتیم زمانی که این پست را نداشته باشیم به ذلت دچار خواهیم شد و ذلت در هنگام نداشتن پست، نتیجه تکبر در زمان داشتن پست است.

این مسوول با تاکید بر اینکه باید در محیط کار، شغل و محیط زیرمجموعه ما، به خاطر قدرت منطق مان حرف ما را بپذیرند نه به خاطر صدای بلند ما، عنوان کرد: مردم عملکرد من و شما را به پای نظام می گذارند، عملکرد خوب ما مردم را به نظام اسلامی خوشبین می‌کند و ضعف عملکرد من و شما مردم را دلسرد می‌کند.

وی در باب انتخابات نیز بر حضور حداکثری مردم تاکید کرد و ادامه داد: هر کدام از مدیران و مسئولان ممکن است تمایل قلبی به کاندیدایی داشته باشند اما این اشخاص نباید این تمایل را بروز دهند و از کسی طرفداری کنند و شخصیت و وجهه و آبروی خود را خرج جریانات انتخاباتی نکنند و بهتر است بی طرف باشند.

 

حسنی: از امکانات و وقت دولتی در راستای حمایت از یک کاندیدا استفاده نشود

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی با بیان اینکه انتظار من از مدیران و مسئولان این است که علاوه بر خودشان واقف بر امور اجتماعی و اقتصادی کشور هستند در راستای این واقف بودن به وضعیت فعلی، عملکرد خودشان را متناسب با وضعیت اقتصادی کشور تعریف کنند و در این راستا فعالیت کرده و به مردم خدمت کنند، اظهار کرد: دشمن در صدد این است که مابین این مشکلات معیشتی که ما داریم، با نارضایتی هایی که در حوزه‌های دیگر هست، پیوندی ایجادکند.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه پیوندی بین اعتراضاتی که گاهاً سیاسی است با اعتراضات اقتصادی و معیشتی وجود دارد تا بتوانند ناامنی را در کشور شکل دهند، افزود: هرگونه بی‌توجهی و ناهماهنگی بدنه مردمی و حاکمیتی و در بین کسانی که در راستای عزت کشور گام برمی دارند ممکن است باعث شود در این تلهن گرفتار آیند و خدای ناکرده کشور دچار نا امنی شود و کیست که نداند نا امنی یعنی چه؟

وی با تاکید بر اینکه نا امنی جامعه یعنی تعطیلی برنامه ریزی ها، تعطیلی آموزش و فعالیت های اقتصادی، تعطیلی تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و تمامی فعالیت‌های انسانی، بیان کرد: به دلیل همبستگی و اتحاد و اعتماد ملی که بین حاکمیت و مردم وجود دارد، یقینا در کشور ما اینگونه نخواهد شد که خدای ناکرده وضعیت عربستان سعودی، عراق و افغانستان، دیگر کشورهای خاورمیانه و استکبار را در کشور ما تعریف کنند و از آن بهره برداری کنند.

نماینده عالی دولت در لارستان با تاکید بر همبستگی، از مدیران و مسئولین خواست حتماً در راستای روشنگری و معطوف کردن اذهان هموطنان و جامعه هدفی که داریم گام بردارند.

حسنی در باب مسائل انتخاباتی نیز، گفت: همیاری و همکاری در انتخابات و بحث نبود تخلفات و اینکه تخلفات در انتخابات چه جرایمی دارد، همه دوستان اشرافیت بر این قضیه دارند. اما خواسته من این است که این موضوع را خیلی بی توجه از کنارش نگذریم و توجه داشته باشیم این موضوعِ انتخابات که ما الان داریم از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در راستای مبارزه با سیاست های نظام سلطه و استکبار جهانی از اقتدار ما، از مردم داری نظام ما حفاظت و صیانت کند.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه انتخابات را برای یک دوره خاص و یا کوتاه مدت نمی خواهیم، اذعان داشت: انتخابات یکی از پیامدهای اصلی انقلاب و شناسنامه اصلی انقلاب است که می‌تواند امنیت پایدار را در کشور رقم بزند و ثبات سیاسی و پویایی را ایجاد کند که از هرگونه اغتشاش و دودستگی و ناامنی و جنگ و دعوا برای کسب قدرت و نفوذ در قدرت جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه من به خاطر احترام به رای مردم و فرمایشات مقام معظم رهبری و پشتوانه دلایل توجیهی عقلی، منطقی و شرعی و از هر منظری که نگاه کنیم، از هیچ یک از تخلفاتی که در حوزه اداری بخواهد شکل بگیرد نخواهم گذشت و برخورد قانونی خواهم داشت، تاکید کرد: مردم انتظار دارند که مسئولان و مدیران اصل قانون را در رابطه با انتخابات رعایت کنند و اگر می‌خواهیم اقتداری هم داشته باشیم و به کشور خدمت کنیم، اگر می خواهیم به همین نامزدها خدمت کنیم، به قوه مقننه و قانونگذاری خدمت کنیم، باید از همین امروز قانون را بستر کار قرار دهیم.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بنده در وهله اول از دوستان و همکاران عزیز که در حوزه مدیریتی لارستان هستند، می خواهم که مدیریت تام و تمام در زیرمجموعه خود داشته باشند و از امکانات، توان و وقت دولتی در راستای حمایت از یک کاندیدا استفاده نشود، یادآور شد: در این زمینه دستگاه‌های نظارتی مانند حوزه پیشگیری در قوه قضاییه در دادگستری، هیئت نظارت، هیئت بازرسی شهرستان و غیره نظارت دارند.

حسنی با اشاره به اینکه دوستان نیز با خود مدیریتی و خود کنترلی که دارند، از تخلفات پیشگیری خواهند کرد که ما در ایام تبلیغات انتخابات و در زمان انتخابات با این مشکلات مواجه نخواهیم شد، خطاب به نامزدها نیز گفت: با توجه به اینکه کسانی که امروز می‌خواهند نماینده مردم این جامعه باشند افراد شاخص جامعه هستند و افرادی اند که در وجود خود دیده اند که می توانند قانون گذار باشند، وظیفه تخصصی که برای نماینده تعریف شده است اجرای قانون یا قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است و این افراد باید از همین الان خودشان ۱۰۰ مکلف به اجرای قانون باشند و مردم هم چنین انتظاری دارند.

این مسوول با بیان اینکه کاندیداهای محترم اگر امروز ۹۰ درصد عامل به قانون هستند، انتظار داریم از زمان ثبت نام و از زمان نامزد شدن و اینکه خود را در معرض مردم قرار می‌دهند به طور ۱۰۰ درصد عامل به قانون باشند، تصریح کرد: مردم از رفتار و برخورد و اقدامات عملی آنها متوجه می شوند که اینها افراد قانونگذار خوبی هستند و خواهند بود.

 

عسکریزاده: مراحل اعلام تایید یا ردصلاحیت تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد

همچنین عسکری زاده رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان لارستان در این جلسه در سخنانی ضمن اشاره به مردمی بودن انتخابات و تاکید بر اجرای دقیق قانون در روند انتخابات گفت: ملاک اصلی ما برای انتخابات اجرای قانون است و هرکس در این زمینه تخلفی کرد، فرقی ندارد که از نیروهای اجرایی یا نظارتی باشد و با آنها طبق قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه داشتن اخلاق انتخاباتی بسیار مهم است، افزود: به خصوص در فضای مجازی که متاسفانه به آسانی تخریب می کنند و اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی کنند، ما مسلمان هستیم، تابع جمهوری اسلامی هستیم و باید تابع قانون نیز باشیم.

عسکریزاده با اشاره به اینکه اخلاق انتخاباتی، چه برای کاندیداها و چه برای طرفدارانشان باید رعایت شود، ادامه داد: توجه داشته باشید که گاهی اوقات طرفداران باعث می شوند که تخلفات به نام کاندیداها نوشته شود.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات در پرونده درج و هر روز ثبت سیستم و به استان فرستاده می شود، تصریح کرد: البته خوشبختانه در حوزه لارستان کمتر شاهد چنین تخلفاتی هستیم.

رییس شورای نگهبان لارستان با اشاره به اینکه مرحله تایید صلاحیت ها مرحله بسیار مهمی است، ادامه داد: این مرحله توسط هیئت های اجرایی از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ آذرماه به مدت ۱۰ روز انجام می شود.

این مسوول با اذعان به اینکه بررسی ها توسط هیات های اجرایی با استعلام از منابع و همچنین با بررسی هایی که در محل به عمل می آید انجام می شود، ادامه داد: قانون نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است و بعد از ۱۰ روز، پس از اینکه صلاحیت ها بررسی و نتایج اعلام شد، از وزارت کشور و فرمانداری ها طی یک روز نتایج اعلام می‌ شود.

وی با بیان اینکه کسانی که صلاحیت آنها تایید شده به مرحله بعد می روند و کسانی که رد صلاحیت شده اند می توانند شکایت بنویسند، عنوان کرد: شکایت آنها در هیئت های نظارت استان برسی می شود و اگر آنجا نیز رد صلاحیت شدند، می توانند شکایت خود را به هیئت مرکزی استان بفرستند و در نهایت طی چهار مرحله بررسی صلاحیت ها صورت می گیرد.

عسکری زاده با طرح این سوال که شرایط رای دهندگان چیست یا چه کسانی می توانند رای دهند؟ گفت: افراد دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران با سن ۱۸ سال تمام و سلامت ذهنی و فکری می توانند در انتخابات شرکت کنند.

ف ۱۱۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار