کد خبر: ۸۰۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 11 December 2019

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند عامل موفقیت ما در جنگ اقتصادی و زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال باشد.


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از اعضای شورای اداری استان از غرفه های نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان بازدید کرد.

وی ضمن گفت و گو با برخی از فناوران و غرفه داران نمایشگاه با آخرین دستاوردهای علمی استان در زمینه های مختلف آشنا شد.

 نماینده ارشد اجرایی استان در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه این نمایشگاه ضمن تقدیر از مجموعه دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان در برپایی نمایشگاه، اظهار داشت: نمایشگاه امسال در ظاهر و ارائه محصولات تولیدی خود سیار متفاوت تر از سال های گذشته است.

کلانتری با تاکید بر اینکه  رقابت با بخش خصوصی وظیفه دولت و دستگاه های اجرایی نیست، تصریح کرد: مسئولان دولتی موظف به حمایت، هدایت و نظارت بر کارهای بخش خصوصی هستند.

وی با اشاره به حضور ۵۰ درصدی بخش خصوصی در این نمایشگاه، عنوان کرد: باید تلاش کرد تا در سال های آینده این میزان مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد.

کلانتری بر حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در صورت رونق این شرکت ها زمینه کارآفرینی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال در استان فراهم می شود.  

وی به انعقاد تفاهم نامه و قرارداد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این مسئله نشانه مثبتی در این نمایشگاه است اما هنوز در آغاز راه قرار داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت پیشرفت علم در کشورهای مالزی و هند اشاره کرد و افزود: علی رغم جمعیت بالا و مشکلات، جوانان این دو کشور با تکیه بر همت خود زمینه رشد ملت های خود را فراهم کردند و اکنون جوانان ما نیز باید با اراده خود زمینه سربلندی ایران عزیز را به وجود آورند.

وی با بیان اینکه ما اکنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره بر حمایت از تولید ملی و بخش خصوصی تاکید داشته اند.

کلانتری با تاکید بر اینکه دشمن نسبت به توانایی بالای جوانان این مرز و بوم خوف دارد، عنوان کرد: شهید چمران و شهید احمدی روشن تنها نمونه ای از جامعه بزرگ فرزندان این کشور در حوزه تکنولوژی است که توانستند دشمنان ما را به تامل وادارند.

وی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمن حاضر به فروختن حتی یک لیتر نفت ایران نیست در حالی که اقتصاد ما تک محصولی و وابسته به فروش نفت بود باید دستیابی به فناوری روز و اقتصاد دانش بنیان در اولویت کار جوانان باشد.

کلانتری تصریح کرد: عزت ما وابسته و متکی به باور، توانایی و اراده جوانان کشور است و باید روی پای خودمان بایستیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه باید قدردان جوانان باسواد و با انگیزه این مرز و بوم باشیم، اظهار داشت: حمایت از جوانان و شرکت های فناوری جز اولویت مدیران باشد.

کلانتری بر ایجاد همدلی، هماهنگی و افزایش روحیه کار گروهی تاکید کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه در یک مکان معنوی نشان دهنده پیوند دین و علم است.

وی به شخصیت علمی آیت الله ملک حسینی اشاره کرد و افزود: ایشان نمونه ای از جامعه روحانیت هستند که در عین اشرافیت بر علوم دینی بر سایر علوم نیز تسلط دارند.

کلانتری خطاب به مدیران اظهار داشت: باید از همه ابزارهای قانونی برای حمایت از جوانان استفاده کنید و به دنبال بند و تبصره برای حمایت از شرکت های دانش بنیان باشید.

نماینده ارشد اجرایی استان تصریح کرد: امید است اختتامیه نمایشگاه پایان کار نباشد و با کمک عوامل اجرایی نقاط قوت و ضعف آسیب شناسی، مستند سازی و احصاء شود تا کمبودها و نقاط ضعف در نمایشگاه های سال های بعد برطرف شود.

کلانتری همچنین خواستار حمایت خیران و سرمایه گذاران از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان شد و ابراز کرد: این حمایت در کنار ساخت مسجد و بیمارستان نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می کند.

گفتنی است این نمایشگاه از ۱۸ آذرماه در محل مصلی شهر یاسوج و در فضای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع  آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه ۲۶ دانشگاه و دستگاه دولتی و ۴۷ شرکت خصوصی در قالب ۴۸ غرفه آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار