کد خبر: ۸۰۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 12 December 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا و سیما ، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه درصد قابل توجهی از پاسخ استعلام‌ها از مراجع چهارگانه را دریافت کرده ایم، ‏گفت: ان شاء اللّه هیأت اجرایی ۲۶ آذرماه صلاحیت داوطلبان را رسیدگی و نهایی می‌کنند. سید اسماعیل موسوی در ادامه افزود: بعد از پایان مدت زمان ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، همزمان با آن از چهار مرجع رسمی در جمهوری اسلامی ایران استعلام هر کدام از داوطلبان را انجام دادیم. چون بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند برای هر کدام از این داوطلبان چهار استعلام می‌گیریم، از مراجع قضایی، ناجا، سازمان ثبت احوال و وزارت اطلاعات که امروز آخرین روز استعلام‌ها است که در واقع پاسخ این استعلام‌ها را دریافت می‌کنیم.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: باید به صورت سیستمی هر کدام از این سازمان‌ها پاسخ استعلام را به ما بدهند و ما بلافاصله به هیأت اجرایی حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کنیم و هیأت اجرایی (هیأت اجرایی حوزه‌های انتخابیه) ۱۰ روز فرصت دارند که این پاسخ را دریافت و صلاحیت هر کدام از داوطلبان را بررسی کنند.
موسوی گفت: تا به امروز از ۶۴ هزار استعلامی که برای مراجع چهارگانه فرستادیم درصد قابل توجهی از پاسخ‌ها دریافت شده و این پاسخ‌ها در اختیار هیأت اجرایی قرار گرفته است که ان شاء اللّه (هیأت اجرایی) ۲۶ آذرماه صلاحیت داوطلبان را رسیدگی و نهایی می‌کنند. در واقع ممکن است بعد از بررسی هیأت‌های اجرایی، عده‌ای رد صلاحیت و عده‌ای نیز تأیید صلاحیت شوند، در هر حالت آن‌هایی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شوند ما به آنان اعلام می‌کنیم که به استناد کدام ماده قانونی صلاحیتشان مورد تأیید قرار نگرفته است.
دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در نتیجه داوطلبان رد صلاحیت شده یک بازه زمانی فرصت دارند که به هیأت نظارت استان مراجعه و شکایت و درخواست رسیدگی مجدد کنند. علاوه بر آن همه کسانی که تأیید صلاحیت شوند در هیأت‌های اجرایی آنان نیز صورت جلسه می‌شود و در اختیار هیأت نظارت استان قرار می‌گیرند. هیأت‌های نظارت علاوه بر اینکه به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی می‌کنند، صلاحیت افرادی که در هیأت‌های اجرایی تأی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار