امام جمعه جهرم با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که هر کس مسوولیت 10 نفر به بالا داشته باشد روز قیامت دست به گردن بسته به پای میز محاسبه می‌آید، تصریح کرد: تمام مسوولان روز قیامت به این گونه برای حساب و کتاب حاضر می‌شوند و چنانچه در وظیفه خود کوتاهی کرده باشند گرفتاری‌هایشان زیاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 14 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه جهرم با گرامی‌داشت سالروز تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به شهر جهرم، اظهار داشت: سی و یک سال پیش در چنین روزی یکی از روزهای به یاد ماندنی تاریخ شهرمان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه تشریف‌فرمایی مقام عظمای ولایت به جهرم یکی از برگ‌های زرین تاریخ شهر این شهر است، افزود: رهبری انقلاب در سخنرانی آن روز با 5 عنوان و لقب از مردم جهرم یاد کردند و تجلیل فرمودند. ایشان جهرم را شهر مقدس، دارالایمان، دارالمومنین، مرکز مردم انقلابی پرشور و با اراده و مصمم و شهر مبارز، مقاوم و قهرمان دانستند.

امام جمعه جهرم اضافه کرد: کسانی که دقت ادبی در عبارات و واژه ها دارند می‌دانند که عنوان دارالایمان بسی بالاتر و برتر از دارالمومنین است البته دارالمومنین به عنوان لقب جهرم ماندگار شده است.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب در سخنرانی خود برای مردم جهرم دعا فرمودند که خداوند این روحیات خوب را برای همیشه در آنها نگه دارد که مایه مباهات و افتخار است و باید این ظرفیت را در شهرمان تقویت کنیم تا این عناوین برای همیشه زیبنده ما باشد.

مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه به روان شهید مفتح بزرگمردی که جان خودش را در راه وحدت این دو مرکز بزرگ علمی نهادند درود فرستاد و برای روحش علو درجات را طلب کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید روز به روز دل‌های اهالی این دو مرکز به همدیگر نزدیک‌تر شود، ارتباط و همکاری متقابل را راهکاری برای این منظور دانست و گفت: کسانی که در دانشگاه درخشیدند با بزرگان حوزه در ارتباط بودند چرا که این کنار هم نشستن‌ها و ارتباط‌های صمیمی تاثیر بسیاری دارد.

خطیب نمازجمعه جهرم همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری نیز گفت: مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داده و به نظر می‌رسد مسئله تایید صلاحیت‌ها این دوره با دقت بیشتری بنا است از طرف مراجع دست‌اندرکار صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم در سوم خرداد 95 یک اصلاحات در قانون انتخابات صورت داد که از جمله آن ماده 28 این قانون است، عنوان کرد: این ماده دارای 8 شرط برای داوطلبان مجلس است که اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام به قانون اساسی و التزام به نظام جمهوری اسلامی بخشی از آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بر اساس این قانون کسی می‌تواند نماینده مجلس باشد که نه تنها معتقد به اسلام بلکه عملا پایبند به احکام و دستورات دین باشد، تصریح کرد: فردی که اهل تخلف، گناه و فسق ظاهر است نمی‌تواند نماینده مجلس باشد.

مدبر با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی(ره) باید مجلسی داشته باشیم که عصاره فضائل و گلچینی از گلستان ملت باشد، گفت: رهبری فرمودند آن کسانی که افراد واجد صلاحیت را رد صلاحیت کرده و همچنین کسانی که صلاحیت قانونی ندارند را با اغماض و مسامحه تایید می‌کنند مدیون مردم بوده و باید روز قیامت جواب‌گو باشند.

وی با تاکید بر اینکه از مبانی نظام جمهوری اسلامی این است که حاکمیت قانون باشد، گفت: باید به آنچه قانون می‌گوید تن در دهیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که هر کس مسوولیت 10 نفر به بالا داشته باشد روز قیامت دست به گردن بسته به پای میز محاسبه می‌آید، تصریح کرد: تمام مسوولان روز قیامت به این گونه برای حساب و کتاب حاضر می‌شوند و چنانچه در وظیفه خود کوتاهی کرده باشند گرفتاری‌هایشان زیاد خواهد شد.

مدبر ادامه داد: داوطلبان انتخابات چنانچه رد صلاحیت شوند نگران نباشند و سجده شکر کنند که این چنین مسوولیتی از دوششان برداشته شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار