رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه شهرداری این کلانشهر در ماجرای سیل پنجم فرورین امسال در حد توان وظایف خود را انجام داده است، گفت: این پرونده منجر به انفصال شهردار کنونی شیراز نخواهد شد.
کد خبر: ۸۰۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 15 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سید عبدالرزاق موسوی یکشنبه ٢٤ آذر در یک کنفرانس خبری یادآور شد که طی سه ماه گذشته ٢٨ مصوبه ، ٢٢ لایحه و ٦ طرح در شورای شهر شیراز پس از بررسی تصویب شده است.

او در خصوص چرایی تشکیل نشدن یک کمیسیون تخصصی تحت عنوان بحران در شورای شهر شیراز نیز گفت: ستاد بحران مسئله‌ای است که مجلس در خصوص آن در قوانین مختلف، چگونگی تولی گری متولیان را مشخص کرده است. اخیرا این قوانین مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفتند.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه بیش از ١٥ دستگاه در ستاد ملی بحران عضویت دارند، شهرداری را یکی از اعضای این ستاد دانست و گفت: شهرداری بخشی از وظایف را در زمان بروز بحران در حوزه شهری بر عهده دارد و در حال حاضر لزومی به تشکیل کمیسیونی وجود ندارد.

موسوی همچنین به هیئت تطبیق و مشکلاتی که در رد برخی مصوبات رخ می‌دهد اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه این مشکل در هیئت تطبیق یک مشکل ملی است و شورای عالی استان‌ها برای رفع این مشکل کارگروه مشترکی با حضور معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل داده است.

او با بیان اینکه هیئت‌های تطبیق دلایل رد مصوبات را اعلام نمی‌کنند، گفت: در دوره جدید شوراها برخی از این موارد را با تعامل فرمانداری حل کرده‌ایم و موارد دیگری وجود دارد که امید است در سطح کلان و ملی حل شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه این کمیسیون بر سه حوزه معاونت مالی و اقتصادی، معاونت توسعه و برنامه ریزی و ادارهکل امور حقوقی شهرداری شیراز نظارت دارد، میزان وصولی شهرداری در شش ماه نخست امسال را بالغ بر ١٦٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته سینا بنی زمانی، ٦٠٠ میلیارد تومان از این میزان وصولی به درآمد حاصل فروش اوراق مشارکت، ٥٠٠ میلیارد تومان درآمد حاصل عوارض و ١٠ درصد از کل وصولی‌ها سهم درآمدهای پایدار بوده است.

او با یادآوری اینکه درآمدهای شهرداری شیراز در شش ماهه نخست سال گذشته حدود ٩٢١ تومان بوده است، اضافه کرد که شهرداری این کلانشهر از بابت میزان درآمد همیشه جزو رتبه‌های اول تا سوم کلانشهرها و گاهی هم از نظر سرانه درآمد از تهران جلوتر بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: آنچه که در سامانه شفافیت اعلام می‌شود، حقوق پایه است نه حقوق دریافتی مدیران و البته ما هم قبول داریم که حقوق دریافتی باید اعلام شود.

بنی‌زمانی در پاسخ به سئوالی در خصوص سرمایه‌گذاری نیز گفت: ما نمی‌توانیم در همه حوزه‌ها سرمایه‌گذار داشته باشیم، در ادوار گذشته سرمایه‌گذاری‌ها در ساختمان سازی متمرکز بود اما این موضوع برای ما اولویت ندارد و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری و شهر انسان محور برای شورای پنجم و شهرداری دارای اهمیت بوده که در این راستا دو پروژه به ثمر نشسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار