مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: فرودگاه اهواز مجوز پرواز به منطقه آزاد صحار در کشور عمان را دریافت کرد.
کد خبر: ۸۰۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 16 December 2019

محمد رضا رضایی در  حاشیه نشست هماهنگی پرواز اهواز به فرودگاه منطقه آزاد صحار در کشور عمان بیان کرد: این پرواز از ابتدای بهمن‌ امسال و در روزهای سه شنبه از فرودگاه اهواز به وسیله ناوگان هواپیمایی قشم ایر انجام می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌شود در آینده تعداد پروازهای فرودگاه اهواز به کشور عمان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون از جمله پروازهای خارجی این فرودگاه به کویت و دبی انجام می‌شود، افزود: فرودگاه اهواز از نظر عملکرد پروازی بین ۵۴ فرودگاه کشور جایگاه  چهارمین را دارد.

رضایی ادامه داد: روزانه ۸۰ پرواز رفت و برگشت داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان با بیان اینکه روند موجود در انجام حجم پروازها مبنای برنامه‌ریزی ساخت فرودگاه جدید اهواز بوده، افزود: این پروژه قرار است در زمینی به مساحت ۲هزار و ۴۵۰ هکتاری و اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو ساخته شود.

وی ساخت یک فرودگاه مجهز، مدرن و بزرگ در جنوب غرب کشور را ضروری دانست، و گفت: فرودگاه جدید اهواز می‌تواند پاسخگوی نیاز پنج استان باشد و بخش خدمات باربری آن در زمینه جابه جایی کالا بسیار با اهمیت است.

رضایی با اشاره به اینکه برای این فرودگاه ۲ باند چهار هزار و ۵۰۰ متری  برای پذیرفتن پروازهای مسافری و باربری درنظر گرفته شده ، ادامه داد: ساخت این پروژه هم‌اکنون در مرحله مشاوره است و در آینده به فراخوان بین المللی گذاشته خواهد شد.

بندر صحار در کشور عمان واقع شده و در کمتر از ۱۰ سال توانسته است حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند. ایجاد این بندر و منطقه آزاد در راستای سلسله سرمایه‌گذاری‌های مشترکی است که بندر رُتردام هلند با سایر کشورها برای ایجاد شبکه جهانی بنادر (world port network)در برزیل، عمان، هند، و اندونزی ایجاد شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار