امام جمعه جهرم گفت: با گسترش فضای مجازی در جامعه شکاف بین نسلی به فاصله‌ای کمتر از 10 سال سرایت کرده است.
کد خبر: ۸۰۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 16 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر صبح امروز در دیدار دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان شهرستان جهرم با اشاره به شکاف بین نسلی در برهه‌های مختلف تاریخی، اظهار داشت: با گسترش فضای مجازی در جامعه شکاف بین نسلی به فاصله‌ای کمتر از 10 سال سرایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه خواهان آن هستم تا واقعیت‌های اجتماع را از نگاه دانش‌آموزان ببینم و بشنوم، افزود: با بودن در میان جوانان احساس نشاط کرده و خستگی در وجود انسان رخت برمی‌بندد.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه چنانچه می‌خواهیم زندگی‌مان برکت داشته باشد باید با قرآن ارتباط داشته باشیم، بیان کرد: باید با قرآن انس داشته باشیم چرا که این کتاب آسمانی چراغ و نقشه راه است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره تکویر نیز گفت: همواره باید «فاین تذهبون» را به خودمان یادآوری کنیم چرا که رفتن مهم نیست بلکه به کجا رفتن اهمیت دارد.

مدبر با اشاره به اینکه تفکر و پاسخ به این سوال هدف خداوند متعال از طرح این آیه کریمه بوده است، گفت: چنانچه این آیه از قرآن کریم نهادینه شده و تبدیل به یک باور شود بسیار می‌تواند موثر واقع شود.

امام جمعه جهرم از «آموزش» به عنوان بستری برای فراهم کردن عقلانیت میان دانش‌آموزان یاد کرد و اظهار داشت: یک باغبان نیز بستر را برای رشد و شکوفا شدن درختان آماده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم این ظرفیت را دارد تا تمام جهان را هدایت و تربیت کند، تصریح کرد: خداوند متعال فرموده است این ظرفیت در حالی محقق می‌شود که خود مردم خواهان آن باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار