امیری، در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی «پارس»، گفت: این نمایشگاه ها بعد از سه سال وقفه دوباره در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۰۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 16 December 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مصیب امیری»، امروز (دوشنبه 25 آذر) در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی «پارس»، گفت: این نمایشگاه ها بعد از سه سال وقفه دوباره در شیراز برگزار می شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی برای معرفی توانمندی های حوزه ‌های مختلف میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است، اظهارداشت: سال گذشته «آباده» به عنوان شهر جهانی منبت معرفی شد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال به دنبال معرفی شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی هستیم که از گذشته سه پرونده را دنبال می کردیم در گذشته به دنبال این بودیم که شیراز به عنوان شهر خاتم و ثبت برسانیم، افزود: نمایشگاه صنایع دستی ۱۶۴ غرفه دارد که از ۲۴ استان در این نمایشگاه حضور دارند و ۱۴۰ نفر حضور خواهند داشت و در مجموع تعداد شرکت کنندگان ۱۶۰ نفر و شرکت کنندگان استان فارس ۸۰ نفر هستند و تعداد کشورهایی که در حوزه صنایع دستی حضور خواهند داشت.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مراسم افتتاحیه با حضور معاون صنایع دستی کشور برگزار خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ اقامتگاه بوم گردی راه اندازی شده که تا پایان سال هم حداقل یک اقامتگاه دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد، این اقامتگاه‌ ها به عنوان یک ظرفیت گردشگری می ‌تواند به حوزه گردشگری استان فارس کمک کند.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از توانمندی‌ های نمایشگاه امسال هم به معرفی اقامت است، اظهارداشت: در حوزه گردشگری مذهبی نیز با وجود بقاع متبرکه از جمله حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، فرصتی فراهم شده که توانمندی استان فارس ۱۲ مرکز گردشگری مذهبی معرفی شود و حوزه گردشگری مذهبی پررنگ در بخش نمایشگاه فعالیت دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری طبیعی هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد، اضافه کرد: در مجموع بیش از ۱۷۰ مرکز فعال گردشگری با ۱۱۰ و گردشگری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت در سالن‌ «حافظ» و ۷۰۰ متر غذایی باز نمایشگاه بین المللی شیراز به نمایشگاه گردشگری «پارس» اختصاص یافته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در خصوص گسترش گردشگری سلامت گفت: با وجود ۲۰ هزار تخته در قالب هتل ‌ها و اقامتگاه ‌ها هتل آپارتمان که در استان فارس داریم همواره با توجه به اینکه گردشگری حوزه قابل توجه برای سرمایه‌گذاران به شمار می رفته در ساخت گردشگری ۱۴۰ پروژه در زمینه گردشگری در استان فارس وجود دارد که برخی از آن به گردشگری سلامت اختصاص دارد.

 

این مقام مسئول از حضور ارزیابان وزارت میراث فرهنگی گردشگری به بهانه ثبت جهانی شهر صنایع دستی شیراز در نمایشگاه یاد شده، خبر داد و گفت: در به بهانه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ارزیابان جهت ثبت شیراز به عنوان مرکز جهانی صنایع دستی در کارگاه‌های صنایع دستی حضور خواهند یافت.

 

وی با اشاره به اینکه دهکده «سلامت» مراحل آماده سازی آن در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده این دهکده به بهره ‌برداری برسد، اظهارداشت: البته برای ساخت این دهکده از اعتبارات بخش خصوصی استفاده می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین هتل های پنج ستاره صدرا به نام هتل «رز» در بهمن ماه افتتاح می شود، اظهارداشت: در حوزه صنایع دستی، سیمنار بسته بندی هم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه مهستان به عنوان بازارچه دائمی، صنایع دستی راه اندازی شد که در این حوزه وضعیت خوبی دیده می شود، اظهارداشت: به طور متوسط در سال پنج میلیون گردشگری داخلی و یک میلیون خارجی داریم.

 

امیری با تاکید بر اینکه برای این نمایشگاه سه بار مجری عوض شد، افزود: باید ظرفیت های گردشگری استانی به هم استانی ها معرفی شود.

 

وی افزود: از بعد از نمایشگاه دبیرخانه نمایشگاه سال آینده راه اندازی می شود و تورهای آشناسازی در ذیل برنامه های بازاریابی و تبلیغات شکل می گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار