سعید که کارگری از این کارخانه است و در بین جمعیت گفت: عقب ماندن چهار ماه حقوق و سه ماه بیمه کارگران را هدف تجمع مجدد دانسته و اظهار می‌کند: یک دلیل دیگر تجمع ما مشخص کردن تکلیفمان و عاقبت این واحد تولیدی است.
کد خبر: ۸۰۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 17 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:صبح ۲۵ آذر بیش از ۵۰ کارگر کارخانه قند فسا برای چهارمین بار در ۵ ماه اخیر در اعتراض به عدم پرداخت معوقات حق بیمه و حقوق خود تجمع کردند؛ با این تفاوت که این بار تجمع در جلو کارخانه قند صورت گرفته و به فرمانداری ویژه شهرستان کشیده نشد.

بلاتکلیفی کارگران کارخانه قند

سعید که کارگری از این کارخانه است و در بین جمعیت به اعتراض ایستاده و گفت‌ عقب ماندن چهار ماه حقوق و سه ماه بیمه کارگران را هدف تجمع مجدد دانسته و اظهار می‌کند: یک دلیل دیگر تجمع ما مشخص کردن تکلیفمان و عاقبت این واحد تولیدی است.

وی اضافه می‌کند: از اردیبهشت‌ماه به مدت ۲ ماه تولید داشتیم، پس‌ازآن تا ۶۰ روز کارخانه تعطیل شد.

سعید ادامه می‌دهد: پس از ۲ ماه بیکاری، از اول شهریور تا اواسط آبان ماه به تعمیرات لوازم کارخانه مشغول شدیم و پس‌ازآن تا آخر همان ماه، یعنی به مدت ۱۵ روز تولید داشتیم و حال نزدیک به یک ماه بوده که کارخانه تعطیل است.

وی مطرح می‌کند: رئیس کارخانه برای جلوگیری از تجمعات و اعتراضات، از اول آذرماه گفت که هرروز به کارخانه آمده صبح ورودی و عصر خروجی بزنید اما وارد محیط کارخانه نشوید؛ این در حالی است که مشمول حقوق نیز می‌شوید.

 

 

در انتها کارگر کارخانه به حضور گروه پنج‌نفره‌ای از کارگران، به نمایندگی از مابقی کارگران معترض این کارخانه در فرمانداری ویژه شهرستان اشاره کرد و نتیجه دیدار را درخواست آنی فرماندار از مسئولین مربوطه در خصوص پیگیری جدی مبنی بر عملی نکردن مالک و رئیس کارخانه به تعهدات خود، بیان کرد.

برخلاف قول و وعده‌ای که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا در نشست خبری با خبرنگاران مبنی بر عدم تعطیلی کارخانه قند داده بود، پس از گذشت کمتر از ۱۰ روز از این صحبت، کارخانه مجدد تعطیل و شاهد تجمع چندین‌باره کارگران کلافه و نگران در صبح روز گذشته بودیم.

امید است با یک پیگیری مجدانه، کارخانه قند شهرستان فسا که نان‌آور بیش از ۳۰۰ کارگر رسمی، شرکتی و فصلی است به یک نجات دائمی برسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار