نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده؛
رئیس دادگستری شهرستان لنده در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با محوریت جرائم  انتخاباتی در این شهرستان با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: امروز انتخابات به عنوان مظهر دوموکراسی واقعی در جمهوری اسلامی تلقی می شود که هر برگ رای حق الناس است و همه در قبال آرا مردم مسئولیت داریم. 
کد خبر: ۸۰۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 17 December 2019
عبدالله سعادتیان ضمن اشاره به نقش پررنگ رسانه های در شور آفرینی انتخابات، هشدار قاطع در خصوص فعالیت های سایت ها و شبکه های مجازی در خصوص تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روحی و روانی مردم هشدار داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دادگستری شهرستان لنده در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با محوریت جرائم  انتخاباتی در این شهرستان با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: امروز انتخابات به عنوان مظهر دوموکراسی واقعی در جمهوری اسلامی تلقی می شود که هر برگ رای حق الناس است و همه در قبال آرا مردم مسئولیت داریم. 

هشدار های انتخاباتی رئیس دستگاه قضایی لنده به مدیران، نامزدها و فعالین فضای مجازی/سعادتیان؛ اجازه نخواهیم داد حقوق مردم نادیده گرفته شود

وی افزود: همه باید این را به عنوان یکی اصل غیر قابل انکار بپذیریم که همه در مقابل قانون یکی هستند و بدون شک با جرائم قبل، حین و بعد از انتخابات اعم از کاندیدا، هیئت های نظارت و اجرایی و افراد مسئله دارد در صورت بروز هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد قاطع خواهدشد.

 عبدالله سعادتیان تصریح کرد: مهمترین رسالت و وظیفه ما به عنوان مسئولان اجرایی انتخابات ایجاد بستر های لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات است و بدون شک باید زمینه لازم برای حضور حداکثری مردم با فراهم کردن بستر های لازم از سوی مسئولان اجرایی و نظارت فراهم شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: در انتخاب اعضای هیئت های نظارت و اجرایی و بازرسی و حتی صندوق های رای باید نهایت دقت لازم صورت پذیرد تا خدای ناکرده اشتباه یک فرد باعث خدشه دار شدن انتخابات نشود. 

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: ما به عنوان متولیان برگزاری انتخابات نباید برای یک کاندید خاص  حق و حقوق مردم را نادیده بگیریم و له یا علیه کاندیدای دیگر از امکانات و تجهیزات دولتی استفاده کنیم که بدون شک در صورت مشاهده چنین رفتارهای از سوی مسئولان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. 

سعادتیان در ادامه گفت: تخلفات انتخاباتی در طول چهار سال و از صبح مشخص شدن کاندیدای مجلس شروع می شود تا انتخابات بعدی که در طول این چهار سال متاسفانه شاهد تخریب ها و تهمت های زیادی بر علیه سایر رقبای انتخاباتی هستیم که تمام این موارد تخلف است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برهم زدن امنیت روحی و روانی مردم در فضای مجازی با انتشار کلیپ های متعدد و مخربانه از سوی کاندیدا و هواداران بدون شک جرم است چرا که اذهان عمومی را تحت الشعاع قرار می دهد به خصوص کسانی که اقدامات توهین آمیز به  نهادهای شورای نگهبان، نیروهای امنیتی و انتظامی، ائمه جمعه و سایر مقامات حقوقی دارند جرم تلقی و با متولیان برخورد خواهدشد.

 رئیس دادگستری شهرستان لنده در ادامه تاکیدکرد: تطمیع مردم با پول و وعده های دروغ به منظور کسب رای نیز از موارد مشمول تخلفات انتخاباتی است که در صورت شکایت برخورد قاطع خواهدشد.

 وی در ادامه گفت: یکی دیگر از تخلفات انتخاباتی استفاده از موقعیت شغلی روسای ادارات برای کسب رای برای کاندیدای خاص است که این اقدام در قانون با عنوان استفاده از موقعیت شغلی در جهت له یا علیه کاندیدای انتخاباتی جرم تلقی و با فرد متخلف برخورد خواهدشد. 

سعادتیان در ادامه تاکیدکرد: هیئت های اجرایی و نظارت در امر انتخابات باید از هم اکنون نسبت به توجیه درست افراد دارای مسئولیت در امر برگزاری انتخابات اعم از هیئت های اجرایی و نظارت بخش ها و افراد صندوق های رای اقدام کنند تا در زمان برگزاری انتخابات شاهد کمترین تخلفات در این حوزه ها باشیم. 

رئیس دادگستری شهرستان لنده ضمن اشاره به نقش پررنگ رسانه های در شورآفرینی انتخابات، هشدار قاطع در خصوص فعالیت های سایت ها و شبکه های مجازی در خصوص تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روحی و روانی مردم هشدار داد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
یعنی لنده هم دادگستری داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار