سید حبیب‌الله ساجدی با بیان اینکه استان فارس از توانمندی بالایی در زمینه صنعت دامپروری برخوردار است، اظهار داشت: فارس با دارا بودن 6 میلیون راس دام سبک و 400 هزار دام سنگین، روزانه یک‌هزار و 600 تن شیر خام و سالانه 62 هزار و 500 کیلو گوشت قرمز تولید می‌کند.
کد خبر: ۸۰۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 18 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:سید حبیب‌الله ساجدی با بیان اینکه استان فارس از توانمندی بالایی در زمینه صنعت دامپروری برخوردار است، اظهار داشت: فارس با دارا بودن 6 میلیون راس دام سبک و 400 هزار دام سنگین، روزانه یک‌هزار و 600 تن شیر خام و سالانه 62 هزار و 500 کیلو گوشت قرمز تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 70 درصد شیرخام از واحدهای صنعتی و 30 درصد به‌صورت سنتی تولید می‌شود، افزود: بیشترین میزان تولید شیر در شهرستان‌های شیراز، مرودشت و سپیدان است.

ساجدی ادامه داد: مقدار کمی از شیر استان هم از گوسفند، بز و گاومیش توسط دامداران روستایی تأمین می‌شود که بیشتر برای مصرف خانگی و تهیه کشک و محصولات لبنی استفاده می‌شود.

وی گفت: استان فارس با دارا بودن جایگاه مناسب در تولید علوفه دامی، وجود صنایع رشد یافته تولید شیر، خوراک دام و تشکل‌های قوی کارشناسی و فنی، این توانایی را دارد که جایگاه خود را به رتبه نخست کشوری ارتقا دهد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس پس از استان خراسان رضوی رتبه دوم گوشت قرمز و در تولید شیر خام رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: فارس ، تولید ، شیر ، گوشت قرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار