نماینده شیراز در مجلس گفت:سال 99 سالی سخت‌تر از سال 98 خواهد بود و امیدوارم همه قوا دست به دست هم دهند تا فشار حاصل از تحریم‌ها کمتر و قابل تحمل‌تر شود تا ان‌شاالله با موفقیت از این دوران سخت عبور کنیم.
کد خبر: ۸۰۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 23 December 2019

مسعود رضایی گفت:دولت دارای چهار شاخه اصلی درآمدی است: 1- نفت 2- عوارض گمرکی و اخذ مالیات 3- فروش اوراق مشارکت 4- درآمد شرکت‌های دولتی و فروش برخی اموال دولتی. حال شاخه اصلی درآمدی دولت که نفت است به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و خیلی نمی‌توانیم به جایگزینی محصول دیگری دل ببندیم، زیرا به‌نوعی کشوری تک‌محصولی قلمداد می‌شویم و صادرات اقلام دیگرمان خیلی پایدار و قابل ملاحظه نیست.

این نماینده استان فارس تصریح کرد: در سال 98 قرار بود 152 هزار میلیارد تومان بابت فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت به‌قیمت 54 دلار برای کشور منظور شود، اما تحریم‌های ظالمانه علیه ایران باعث شد تنها 50 تا 60 درصد این رقم محقق شود و دولت مجبور شد که روی به فروش اوراق مشارکت که به‌نوعی آینده‌فروشی است و یا قرض از سیستم بانکی و غیره بیاورد که این رویکرد، تورم‌زا بود.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: حال سال آینده اگر بتوانیم نفت خود را صادر و پول آن را به کشور انتقال دهیم به رقمی در حدود 50 هزار میلیارد تومان می‌رسیم، یعنی یک سوم رقمی که در بودجه سال 98 آمده بود و دولت چاره‌ای ندارد جز اینکه روی به گرفتن عوارض و مالیات بیشتر بیاورد که این مسیر هم مطمئناً باعث فشار بر مردم خواهد شد.

رضایی در پایان گفت: با این اوصاف، سال 99 سالی سخت‌تر از سال 98 خواهد بود و امیدوارم همه قوا دست به دست هم دهند تا فشار حاصل از تحریم‌ها کمتر و قابل تحمل‌تر شود تا ان‌شاالله با موفقیت از این دوران سخت عبور کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات فارس هم با اشاره به شرایط خاص کشور گفت: وضعیت منابع درآمدی ما در ماه‌های باقیمانده از سال جاری و همچنین سال آینده، مطلوب نخواهد بود و بخش دولتی و عمومی باید خود را برای سال آینده که سالی سخت‌تر از امسال است، آماده کند.

ساسان مبینی سپس با اشاره به اینکه منابع پیش بینی شده در بودجه سال آینده دولت، قطعاً فشار را بر بخش تولید، صنعت و کسب و کار افزایش می‌دهد. مبینی با اشاره به پیش بینی وصول 195 هزار میلیارد تومانی درآمد مالیاتی قطعاً تمرکز خود را بر بخش‌های اقتصادی قرار می‌دهد و قطعاً بخش‌های اقتصادی در مضیقه قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
الاقل قبر راارزان کنید تا زودتر مرخص بشویم .تحمل 99 سال برایمان خیلی سخت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
برای مسئولان سال 99 به احتمال زیاد سال فرار و گریز است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
این آقای روحانیوعلی مژهری وحسیبن فریدون در تخریب مملکت شریک هستند وتنها را رستگاری این است که حد اقل این سه نفر آدم باید محاکمه ومجزات ششوند روحانی دست نشانده هاشمی است که با هم چهل سال این مملکت راچپاول کردند الان نگاه کنید که خانه این آدم ها کجای تهران است وبچه های آنها کجا هستند این آدم ها باید به سرنوشت عتمرالبشیر گرفتار شوند وهمه آنها باید محاکمه وزندانی ومجزات شوند چون مملکت را نابود کردند
پاسخ ها
خويي
| Netherlands |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
دوست عزيز من به نظر شما مثبت دادم ولي ايكاش اسامي چندين نفر ديگر را هم ميبرديد كه از جناح تند روها هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
افغانه را به کشورشان برگردانید تا تمام شغل های حبس شده ازاد شود . ودلار ی که به افغان ستان حواله میشود در کیسه خودملن بماند . هزینه زندکی در ایران را به دلار از انها بگیرید . وبه انها بکوید مهمانب تمام شد نخود نخود بروید خانه خود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
این همه واحد های پتروشیمی .تولیدات ان کجا میره؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار