عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ خواستار جایگزینی بخشی از سودهای ناشی از شوک ارزی با منابع غیرقابل تحقق در لایحه ۹۹ شد.
کد خبر: ۸۰۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 24 December 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: رضا انصاری در نشست علنی امروز (سه شنبه،3 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با یادآوری اینکه در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: همگان موظف هستیم بهتر از گذشته شرایط لازم را برای یک انتخابات باشکوه فراهم کنیم؛ به طور قطع حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دشمنان این ملت را به کمای عمیق فرو خواهد برد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: پرواضح است امروز شرایط اقتصاد و معیشت نابسامان است و این نابسامانی ها ریشه در نرم افزارها و فقدان مغزافزار سیاست گذاری در نظام اداری و اقتصادی کشور، و ساختارهای فسادزا و تولیدکننده و توزیع کننده رانت و نبود اراده لازم برای برخورد ریشه ای با مسائل دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: ما جنابعالی را انتخاب کردیم اما از اینکه برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های مهم به صاحبان علم و دانش رجوع نکردید و همان تعاملات فرمایشی قبلی با مجلس را کنار گذاشتید گلایه داریم، از اینکه به توصیه های مشفقانه صاحب نظران گوش ندادید و کابینه منسجم، هماهنگ و با اراده‌ای قوی برای حل مشکلات تشکیل ندادید گلایه داریم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یادآور شد: منصفانه نیست زحمات شما و همکارانتان را در دولت در این شرایط نادیده گرفت اما ملت ایران واقفند و واقفیم باز کردن گره های اقتصادی تنها و تنها به دست شما نیست اما و هزار اما جنابعالی می توانستید و هنوز هم می توانید اتاق فکری از زبده ترین صاحب نظران این کشور برای فهم دقیق مسائل و ارائه راهکارهای کاربردی تشکیل دهید اما انجام نداده اید.

انصاری افزود: جنابعالی فکر می کردید اگر برجام حل شود همه چیز حل شود در حالی که رانت زدایی از اقتصاد و اصلاحات اقتصادی اولویتی به مراتب بالاتر نسبت به برجام داشته و دارد؛ َآقای روحانی! توصیه اینجانب به عنوان خدمت گزار مردم در مجلس و یک عضو هیات علمی دانشگاه این است که باید امورات مردم را بر اساس مبانی علمی اداره کنید؛ امورات مردم نیازمند تدبیر عملی است و باید صادقانه مسائل و مشکلات مردم را با مردم در جریان بگذاریم و باور کنیم این مردم شایسته اعتماد هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: همگان باید بدانند این مردم با کمبودها می‌سازند اما با تبعیض ها می‌سوزند، این مردم با مدیران می سازند اما از سوء مدیریت ها می سوزند، این مردم همواره پای نظام، انقلاب و مقتدایشان ایستاده اند و به مدد الهی به مسیر رو به جلو ادامه خواهیم داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات مسئولان و مدیران دلسوز از وزیر راه و شهرسازی خواستار تامین قیر پروژه های حوزه انتخابیه شد و گفت: وزارت بهداشت برای تامین پزشکان متخصص بیمارستان‌های حوزه انتخابیه و وزارت جهاد کشاورزی برای تامین خسارت ناشی از بارش‌های اخیر به کشاورزان حوزه انتخابیه به ویژه روستاهای زرین دشت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای سریع تر رتبه بندی معلمان شد و ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی هر چه سریع تر مطالبات کشاورزان شهرستان های زرین دشت و داراب را پرداخت کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با بیان اینکه در آستانه تصویب لایحه بودجه 99 هستیم، گفت: به واسطه شوک ارزی در سال های گذشته درآمدها و سودهای سرشاری نصیب برخی بنگاه های اقتصادی کشور شده است و مطالعات بیانگر این است که در 20 بنگاه اقتصادی 76هزار میلیارد تومان سود ناشی از شوک ارزی نصیب آنها شده است و همین بنگاه ها کمتر از سود خود را مالیات داده اند؛ از اعضای کمیسیون تلفیق تقاضا داریم این نکته که در بودجه دولت مغفول واقع شده است را مورد توجه قرار دهند و بخشی از سودهای ناشی از شوک ارزی را جایگزین منابع غیرقابل تحقق در بودجه کشور کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار