فرماندار لامرد در آستانه سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان گفت: با توجه به مهیا شدن بستر توسعه صنایع مرتبط با آلومینیوم شرایط برای ترغیب سرمایه‌گذاران و توسعه این‌منطقه راهبردی در جنوب استان فارس فراهم شده و استقرار قطب جدید آلومینیوم در این منطقه می تواند در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
کد خبر: ۸۰۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 26 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:«حسین شبانی‌نژاد» فرماندار لامرد در جریان سفر معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری فارس به لامرد با قدردانی از تدابیر و مدیریت ارشد استان، مدیران پروژه سالکو و منطقه ویژه لامرد در راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب گفت: پروژه آلومینیوم جنوب با حمایت‌های دولت تدبیر و امید در مرحله بهره برداری قرار دارد و می‌توان گفت همانطور که عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور در دوران اصلاحات مطرح شد امروز نیز لامرد در آستانه جهش صنعتی بزرگی قرار دارد که این دولت با تداوم حرکت توسعه ای جنوب کشور، می‌تواند قطب دیگر تولید صنعت آلومینیوم کشور را در این نقطه تعریف کند.

شبانی‌نژاد با یادآوری نقش‌کلیدی وزرای دولت و نخبگان این منطقه در وارد مدار تولید شدن کارخانه آلومینیوم جنوب، گفت: استاندار محترم فارس و مدیران ارشد استانی در جریان رشد و توسعه این منطقه اقتصادی نقش بسزایی داشتند و تداوم حمایت ها سبب دستیابی به اهداف مترتب بر ایجاد این منطقه می شود.

رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، محرومیت زدایی و مهمتر از آن جلوگیری از خام فروشی از جمله اهداف مورد اشاره فرماندار لامرد بود که به گفته وی با حمایت دستگاه‌های اجرایی مختلف، ضرورت دارد تا برنامه منسجم و کاملی برای استقرار صنایع کلیدی در پایین دست منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لامرد در آینده نزدیک میزبان ریاست جمهوری است، گفت: راه اندازی و وارد مدار شدن تمامی دیگ‌های آلومینیوم طبق برنامه در تقویت معیشت و اشتغالزایی جوانان بومی تاثیرگذار است و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا سفر ریاست محترم جمهور برای این مردم منشا خدمات بزرگی شود.

فرماندار لامرد ضرورت حمایت همه‌جانبه برای تسریع در اجرای‌طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به این شهرستان را متذکر شد و ایجاد فرصت های شغلی ناشی از تکمیل پروژه های صنعتی و عمرانی را بی‌سابقه در تاریخ این خطه برشمرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
مردم لامرد آب برای خوردن ندارند آنوقت صحبت از کارخانه آلومینیوم می فرمایید؟! عجبا!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار