معاون اموراقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنعت سیمان در کشور تقریبا با نیمی از ظرفیت اسمی فعال است که مهمترین دلیل این امر به رکود در ساختمان سازی باز می‌گردد.
کد خبر: ۸۰۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 28 December 2019

حجت الله میرزایی در حاشیه نشست مشترک شرکت ها و سازمان های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:  عمده مشکل واحدهای اقتصادی به مساله تحریم مرتبط نیست و حتی  تحریم ها برای بخشی از واحدهای اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

وی افزود: بیشتر مشکلات واحدهای اقتصادی به مسائلی مانند لزوم پرداخت تسهیلات، معافیت های بانکی و تامین خوراک برای پتروشیمی ها مرتبط است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین برخی از این واحدهای صنعتی و اقتصادی الزامات زیست محیطی دارند که باید به آن عمل کنند.

میرزایی یادآور شد: بخشی از مطالبات این شرکت ها از طریق استان و ستاد رفع موانع تولید قابل حل است بخشی دیگر نیز باید در نشست های سه گانه ما با روسای بانک ها و سهامداران در مرکز پیگیری شود. 

وی در بخشی دیگر درخصوص موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان یادآور شد: برای همسان سازی مستمری بازنشستگان در سال ۹۸ مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال و امسال ۶۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: صندوق های بازنشستگی به خصوص صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح باید به تدریج مستمری بازنشستگانی که حقوق کمتری دارند را در یک دوره زمانی تعیین شده به میزان حقوق کارکنان شاغل برسانند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار