کد خبر: ۸۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 22 August 2015
سيدحسين هاشمي در همايش ملي مديران كل دفاتر امور روستايي و شوراهاي استانداري هاي سراسر كشور با اشاره به شرايط خاص استان تهران نسبت به ساير استان ها گفت:‌جمعيت روستايي در استان تهران بيش از 900 هزار نفر است و اين موضوع نشان دهنده اهميت توجه بيشتر به استان تهران است.

وي افزود: شرايط متفاوت در استان تهران ملموس است به طوري كه جمعيت دانش آموزان ،دانشجويان و 4ساير حوزه ها از جمله وجود يك ميليون اتباع بيگانه در اين استان آن را داراي وضعيت حساسي كرده است.

استاندار تهران با بیان اینکه استان تهران پیشانی نظام است و همه سران قوا، در استان تهران و شهر تهران ساکن هستند، گفت: واقعیت‌های امروزدر تهران نشان مي دهد كه نسبت به گذشته  در شاخص های متوسط کشور تفاوت هاي زيادي به وجود آمده و متوجه فاصله زیاد استان تهران با سایر استانها می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه برخلاف آنچه در استان تهران دیده می‌شود، این استان یکی از مناطق کم برخوردار در کشور است، گفت: روستاها و شهرستان‌های اطراف تهران از وضعیتی برخوردارند که با معدل کشور فاصله معنا داری دارد، در حالی که اینجا پایتخت است.

استفاده درست دولت يازدهم از حداقل منابع

هاشمی اضافه کرد: در سالهای گذشته میزان صادرات نفت 2 میلیون 400 هزار بشکه با قیمت بیش از 100 دلار بوده است در حالی که امروز یک میلیون بشکه، کمتر از 50 دلار صادر می‌شود و این در حالی است که میزان بودجه شهرستانها 2 تا 2.5 برابر افزایش یافته و این نشان می دهد، دولت از حداقل منابع حداکثر استفاده را کرده است.

استاندار تهران گفت: با وجود اینکه َدر دولت نهم و دهم شاخص منابع و درآمد بالا بود اما هیچ خودروی تجاری توزیع نشده بود و این در حالی است که در دولت یازدهم حدود4 هزار و 700 دستگاه خودروی تجاری در دهیاری‌ها توزیع شد.

هاشمی اظهار کرد: من به عنوان یک کارشناس باید بگویم دولت یازدهم در مقایسه با دولت‌های قبل سخت‌ترین شرایط را از جهات داخلی، منطقه ای، بین‌المللی و تحریم ها در اختیار دارد.

لزوم پيشگيري در پديده كوه خواري در شمشك

استاندار تهران با اشاره به پدیده کوه خواری در شمشک گفت: این خبر بدی است، و مقام معظم رهبری و دولت به این موضوع حساس هستند و ما به عنوان نمایندگان دولت در سطوح مختلف موظف هستیم پیشگیری را سیاست خود قرار دهیم و توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شده اما همچنان خبرهای نگران‌کننده به گوش می‌رسد.

هاشمی با تاکید بر توجه مدیران بر عملکرد مثبت اظهار کرد: دولت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارد و موظف هستیم شعار اصلی دولت یازدهم که قانون‌گرایی است را محور اصلی حرکت خود قرار دهیم و با برداشت مثبت از قانون کار مردم را راه انداخته و با سرعت عمل کنیم.

وی گفت: نگاه دولت یازدهم بر مبنای توسعه و صنعت است و در انتخاب وزیر کشور و استانداران این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و باید در راستای چشم‌انداز 20 ساله توسعه، محور عملکردها باشد.

دوره پسا تحريم حساس است

استاندار تهران گفت: در حال حاضر به دوره پساتحریم منتقل می‌شویم و این دوره بسیار حساس است و وظیفه ما را چند برابر می‌کند در این دوره هیچ عذری از سوی مدیران پذیرفته نیست.

وی گفت: در برنامه پنج ساله ششم باید فضای جدیدی را ببینیم تا از سال 1395 این برنامه بدون محدودیت اجرا شود.

هاشمی با بیان اینکه تخصص یکی از شاخص های اصلی در مدیریت استان است، گفت: از روزی که به استانداری تهران آمدم تخصص در انتخاب مدیران اهمیت زیادی داشته و مدیران باید بتوانند سیاست دولت را قبول کنند ، تحصیلات مرتبط داشته باشند، خوشنام و معتدل باشند، برای بنده نگاه جناحی مهم نبود زیرا دولت بحث فراجناحی را مورد توجه قرار داده و این را در استان‌داری تهران اعمال کردم.

وی با اشاره به اینکه مدیرانی که همخوان با سیاست دولت نبودند کنار گذاشتیم، تصریح کرد: در دوره پساتحریم نگاه‌ها باید بر محور توسعه شتابان باشد در غیر اینصورت مدیر باید جای خود را به فرد ریسک‌پذیر بدهد.

رشد 8 درصدي اقتصاد در دوران پسا تحريم

استاندار گفت: در دوره پساتحریم رشد 8 درصدی اقتصاد در محوریت قرار دارد و از آنجا که بهره‌وری 2.5 درصدی غیر ممکن است باید از راه‌های دیگر به این میزان رشد اقتصادی دست یافت، و اگر با واقعیت‌ها حرکت کنیم به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

هاشمی در پایان با اشاره به اینکه همه سطوح مدیریتی در دوره پساتحریم اهمیت زیادی دارد، خاطر نشان کرد: مدیران روستایی مسئولیت‌های بالایی در بهره‌وری تولید و آبادانی روستایی دارند، که با کمک آنها در اسکان روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها در راستای سیاست‌های دولت توفیقاتی کسب می‌کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار