رییس واحد CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس بیان داشت : این استان طرح هوشمند سازی جایگاه‌های عرضه گاز به خودروها را کلید زده و با اجرای این طرح در سراسر فارس به خودروهایی که فاقد معاینه فنی و معیارهای استاندارد مخزن و سامانه گاز باشند گاز CNG داده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۱۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 06 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهدی اقتصادی فرد گفت: این طرح اکنون در یک جایگاه شهرستان آباده به صورت آزمایشی کلید زده شده و بزودی در سایر جایگاه‌های عرضه CNG نیز اجرایی خواهد شد .

رییس واحد CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس خاطر نشان کرد: با اجرای طرح یاد شده از سوختگیری خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهایی که مخزن گاز مطمئن نارند جلوگیری می شود ، اجرای این طرح ایمنی در سوختگیری را افزایش می دهد و احتمال بروز خطر انفجار هنگام سوختگیری را بسیار کاهش می دهد.

این مقام مسوول پرداخت الکترونیک را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: تلمبه و نازل عرضه گاز در این جایگاه‌ها مستقیم به سامانه بانکی متصل می شود و رانندگان به راحتی بعد از سوختگیری می‌توانند هزینه گاز را پرداخت کنند.

اقتصادی فرد با بیان اینکه رانندگان و اپراتورها هنگام سوختگیری از خودروها فاصله می گیرند گفت: مانیتورهایی برای رصد مقدار گاز عرضه شده در فاصله مناسبی قرار دارد که رانندگان می‌توانند از آنجا مقدار سوختگیری را رصد کنند .

وی با بیان اینکه دراستان فارس روزانه یک میلیون و ۵۴۴ هزار متر مکعب سوخت CNG عرضه می‌شود گفت: طرح هوشمند سازی جایگاه‌های عرضه گاز تا اوایل سال ۹۹ در همه مناطق استان فار س اجرا می شود .

رییس واحد CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس همچنین بر لزوم استاندارد سازی سامانه سوختگیری خودروهای گاز سوز تاکید کرد و گفت: هم اکنون ۷ مرکز مجاز تغییر سامانه سوختگیری خودروها در شیراز و ۶ سامانه در شهرستان های آباده ، فسا ، داراب ، لارستان ، مرودشت و ممسنی فعال است .

اقتصادی فرد بر لزوم پرهیز از تغییر سامانه سوختگیری خودروها از بنزینی به گاز در کارگاههای غیر مجاز تاکید کرد و گفت: متاسفانه شمار این کارگاهها نیز کم نیست اما مردم باید از مراجعه به کارگاه‌های غیر مجاز خودداری کنند ، طی ماه‌های گذشته ۹۹ کارگاه غیر مجاز تغییر سامانه سوخت در استان فار س و شیراز شناسایی و به مراکز انتظامی و قضایی معرفی شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار