حجت‌ الاسلام سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از هدف قراردادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان داشت: با این اقدام، ابهت آمریکا شکسته و دل مسلمانان، آزادیخواهان و فعالان محور مقاومت شاد شد.
کد خبر: ۸۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 08 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه (سیزدهم دی‌ماه 98) دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (هجدهم دی) از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

عملیات سپاه شجاعانه و مقتدرانه بود
استاندار فارس، چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس با تسلیت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: بی شک همه ما اعتقاد داریم، شهادت پایان سردار سلیمانی نیست، شهادت ایشان بدون تردید شروع جدیدی در راه استقرار حق و حقیقت و آغازی برای برچیدن ظلم و ستم مستکبران علیه مستضعفان است.
عنایت الله رحیمی افزود: شهید سلیمانی، رویی گشاده و لبخندی دلنشین داشت، استراتژیست بود و اقدام تروریستی آمریکا توهینی به غرور ملی مردم ایران بود و به همین دلیل مردم با وحدت و اتحادی که از خود نشان دادند، اعلام کردند از آرمان های شهید سلیمانی حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی از بارزترین ویژگی های سردار سلیمانی که او را آسمانی و سردار دل‌ها کرد این بود که پایبندی به اخلاق داشت و گمشده امروز جامعه ما "اخلاق" است، سردار سلیمانی هیچ گاه اخلاق را گم نکرد و با همین ویژگی توانست قهرمان عرصه جهاد و اخلاق شود و دل‌ها را تسخیر کرد و شهادتش دنیا را تکان داد.
استاندار فارس بیان داشت: سردار قاسم سلیمانی مرید رهبرش و مراد یارانش، مجاهد راه خدا و قهرمان ملی ایران بود و به همگان مهر می ورزید و انس می‌گرفت و دایره نگاهش به مردمان سرزمینش گسترده بود و حضور اندیشه‌های مختلف سیاسی را برای انقلاب اسلامی و ایران زیبنده می‌دانست و به همه کسانی که دل در گرو تعالی ایران داشتند عشق می ورزید.
رحیمی بیان کرد: سپهبد سلیمانی به همان اندازه که در حیات خود برای ما امنیت آور بود با شهادتش برای ما وحدت و همدلی آورد لذا باید قدر معجزه خون پاکش را بدانیم و با برخوردهای احساسی و کوته نگرانه و جناحی مردم ایران را از قهرمان ملی خود که ۴۰ سال عزم و رزم و اسوه اخلاق و شجاعت و ایثار شده بود، محروم نکنیم.
وی اظهار داشت: احترام به خون سردار سلیمانی، پاسداری از میراث اخلاق و جهادی او است، شهید سلیمانی نه تنها قهرمان فراجناحی بلکه شخصیتی فراملی است و تنزل دادن او به یک جناح و دسته خاص ظلمی به آن بزرگوار و دوستدارانش است.
او اضافه کرد: اجازه دهیم سردار سلیمانی نماد وحدت و غرور ملی همه مردم ایران باشد.
استاندار فارس با قدردانی از مردم فارس که در آیین گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی شرکت کردند، گفت: مردم این استان با حضور پُر شور خود در مراسم پاسداشت سردار سلیمانی، دین خود را به این شهید عرصه مقاومت و اقتدار ایران ادا کردند.
رحیمی افزود: از نیروهای نظامی به خصوص پاسداران رشید انقلاب اسلامی تشکر ویژه می‌کنم که با هدف قراردادن پایگاه نظامی اشغالگران تروریست آمریکا، گام نخست برای انتقام خون شهید سلیمانی را برداشتند.
وی گفت: خون شهید سلیمانی موجب پیروزی‌های ارزشمندی برای ایران، جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در ایران، عراق، سوریه، لبنان شده و خواهد شد.
استاندار فارس گفت: بی تردید مردم این استان از عملیات شجاعانه و مقتدرانه فرزندان سپاهی خود حمایت می‌کنند و منتظر پیروزی‌های جدید فرزندان خود، خادمان مردم و سربازان ولی امر مسلمین و مردم ایران در زمینه‌های نظامی و سیاسی هستند.
رحیمی افزود: ما کشوری هستیم که با عقل و منطق در صحنه بین‌المللی حرکت کردیم و به اثبات رسانده‌ایم به آنچه تعهد کرده‌ایم و گفته‌ایم عمل می‌کنیم و اگر رهبر معظم انقلاب ابعاد را تبیین و تعریف کرده اند در مسیر تحقق آن گام برمی‌داریم چنانکه فرمودند انتقام می‌گیریم و گرفتیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری جنگ طلب نبوده و نیست اما در مقابل هر ظلم و زیاده خواهی می‌ایستیم و از منافع ملی خود حفاظت می‌کنیم.
استاندار فارس بیان داشت: ملت ایران با تحمل همه سختی‌ها پای نظام خود ایستاده‌اند و دشمنان بدانند نمی‌توانند مردم را از جمهوری اسلامی جدا کنند، امروز ایران اسلامی چه دشمنان تحمل کنند یا نکنند، یک قدرت بلامنازع منطقه‌ای و بین‌المللی است و معادلات یکجانبه گرایی آمریکا را بهم زده است.
رحیمی افزود: مولفه‌های قدرت ایران، ایدئولوژی اسلامی، اعتقادات دینی و در راس آن دین باوری و ولایت محوری، رهبری مقتدرانه، پشتوانه مردم، جمعیت جوان و تحصیلکرده، نیروهای نظامی و باتجربه و توانمند، موقعیت جغرافیایی مناسب و منابع خدادادی زیرزمینی است.
وی اضافه کرد: این مولفه‌ها می‌تواند ایران را به عنوان یک قدرت جهانی مطرح کند و حسد و بدخواهی دشمنان ما نیز این است که ما را از این مسیر که بتوانیم به عنوان یک قدرت جهانی در دنیا عرض اندام کنیم، باز بدارند که به یاری حق هرگز نمی‌توانند و ایران حتما به عنوان یک قدرت فرامنطقه‌ای در جهان امروز ظهور و بروز کرده و خواهد کرد.
رحیمی ادامه داد: وظیفه ما حفظ وحدت، پاسخگویی به نیاز مردم، خدمت صادقانه و بی منت است همانگونه که سردار سلیمانی چنین کرد.

پاسخ سپاه به آمریکا کوبنده و مقتدرانه بود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شخصیتی با تدبیر، با سیاست، شجاع، الگوی اخلاق و عمل، بی بدیل و خستگی ناپذیر بود که عمر با برکت خود را صرف خدمت به مردم کرد.
عبدالرضا قاسمپور افزود: شهادت سپهبد سلیمانی باعث تحول در کشور شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انقلاب ما با شهادت ایشان زنده شد.
وی با اشاره به حضور با شکوه مردم در آیین تشییع پیکر شهید سلیمانی در ایران و عراق اظهار داشت: در استان فارس نیز مردم در گرامیداشت این شهید بزرگوار، حضوری پُر شور داشتند که باید از آنان تقدیر و تشکر کرد.
دبیر شورای اداری استان فارس ادامه داد: حضور حماسی مردم در آیین گرامیداشت مقام والای شهید سلیمانی بیانگر این است که آنان قدرشناس خون‌های پاک و مطهر شهدا هستند.

قاسمپور همچنین به اقدام سپاه پاسداران در هدف قراردادن پایگاه های آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: امروز سپاه پاسخ کوبنده و مقتدرانه‌ای به آمریکا و استکبار جهانی داد که این پاسخ خواست همه ملت ایران بود.
وی ادامه داد: از این به بعد باید راه و تفکر سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدا را ادامه دهیم.

اقدام سپاه، ابهت آمریکا را شکست
حجت‌ الاسلام سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از هدف قراردادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان داشت: با این اقدام، ابهت آمریکا شکسته و دل مسلمانان، آزادیخواهان و فعالان محور مقاومت شاد شد.

پاسخ سپاه به آمریکا دندان شکن بود
دادستان شیراز نیز در این نشست ضمن تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: از حیث حقوقی، ترور شهید سلیمانی مصداق بارز و عینی تروریسم دولتی است که این اقدام در جامعه بین‌الملل عرف نبوده است.
حیدر آسیابی افزود: گستاخی آمریکا در این اقدام جنایتکارانه که با دستور شخص رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته، پوشالی بودن نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشر را اثبات کرد.
وی ادامه داد: وقتی در گذشته می‌گفتند در سازمان ملل قانون جنگل حاکم است کسی باور نمی‌کرد اما با این اقدام متوجه شدیم کشوری که سازمان ملل در آنجا مستقر است (آمریکا) هیچی بویی از مقررات بین‌المللی، حقوق بشر، احترام به انسانیت و بشریت نبرده است.
دادستان شیراز بیان کرد: اقدام سپاه پاسداران در هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق، به موقع و پاسخی دندان شکن بود و باعث شد مردم تا حدودی تسکین پیدا کنند.
آسیابی گفت: با این اقدام، هیمنه پوشالی آمریکا فرو ریخت زیرا در تاریخ نمونه نداشتیم که کشوری جرات و شجاعت داشته باشد به پایگاه یا نیروهای آمریکایی ضربه بزند و این اقدام نشان از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: خون بهای شهید سلیمانی فراتر از این چیزهاست که امیدواریم انتقام بیشتری گرفته شود.
دادستان شیراز بیان داشت: خون شهید سلیمانی باعث وحدت و انسجام بیشتر شد و بیداری جهان اسلام و مردم ایران را به دنبال داشت و بر این باوریم که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم دولتی آمریکا باعث اقتدار هر چه بیشتر نظام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار