در این گزارش ۱۵ حقیقت تاریخی داغ و تازه منتشر شده در دنیای مجازی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۱۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 09 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک سمنان: همه ما دانستن حقایق را دوست داریم، به ویژه موارد تاریخی و چیز‌هایی که برای ما جدید هستند. در این فهرست به ۱۵ واقعیت کمتر اشاره شده و ناشناخته می‌پردازیم. از دنیای باستان تا اوایل دوران مدرن، داستان‌ها و وقایع مختلف تاریخی رخ داده است که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. اتفاقاتی جذاب و مهیج، گاهی هم ترسناک و راز آلود، اتفاقاتی که به تازگی در دنیای مجازی فاش شده و واکنش‌هایی را نیز به همراه داشته است. با ما هراه باشید:

حقایق شماره یک تا پنج

۱- سنت سیمئون Stylites راهبی بود که در قرن ۵ به مدت ۳۷ سال به خاطر ایستادن بر روی یک سکوی کوچک در بالای یک ستون بلند در سوریه شهرت یافت. او این کار را به دلایل زهد انجام داد و نمونه او در سال‌های بعد توسط سایر مقدسین مشهور استایلیت دنبال شد. داستان او کاملاً شگفت انگیز است.

آشنایی با ۱۵ حقیقت تاریخی و داغ تازه منتشر شده در فضای مجازی

۲- در نخستین سلسله مصر باستان، اجساد کنیزان و اعضای خانواده با پیکر پادشاه مرده دفن می‌شد. از انسان‌ها و حیواناتی که با پادشاه دفن شده بودند انتظار می‌رفت که در زندگی پس از مرگ به او کمک کنند. در واقع عقیده بر این بود که پادشاه و خدمت‌کار در دنیای بعدی نیز همین جایگاه‌ها را دارند.

۳- در سال ۱۹۲۷ اوتو روهودر نان‌های برش خورده را اختراع کرد. او اولین دستگاهی را تهیه کرد که نان‌ها را برش و بسته‌بندی می‌کرد و برای این پروانه ثبت اختراع گرفت. پس از گذشت تنها شش سال از این اختراع، نان‌های برش خورده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

۴- در سال ۱۹۱۱، گیسوی بافته و پشت سر انداخته در چین ممنوع شد، این مدل مو به عنوان پیوندی با گذشته فئودالی چین شناخته می‌شد.

۵- برای رهایی از تلاش قایقرانی‌های بالادست، معامله‌گران بین المللی بین‌النهرین قایق‌هایی با امکان جمع‌آوری شدن ساختند که می‌شد تنها  با یک اهرم در پایین دست حرکت کنند. بازرگانان در انتهای سفر خود این قایق را می‌فروختند و پس از پایان تجارت، از الاغ برای بازگشت به خانه استفاده می‌کردند.

حقایق شماره شش تا ده

۶- در روم باستان مجازات به‌خاطر قتل پدر این بود که قاتل را در داخل یک کیسه به‌همراه، سگ و خروس غرق می‌کردند. دلیل این امر چیست؟ هیچ نظریه‌ای به ثبت نرسیده‌ است.

آشنایی با ۱۵ حقیقت تاریخی و داغ تازه منتشر شده در فضای مجازی

۷- اسکندر مقدونی (تصویر) یک تکنیک جاسوسی را که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد اختراع کرد؛ او به سربازان خود می‌گفت تا نامه‌هایی را به خانه و خانواده خود بنویسند، وی سپس برای کشف اینکه چه کسی برعلیه او است، نامه‌ها را جمع‌آوری می‌کرد و می‌خواند.

۸- در گبیو، ایتالیا شمالی، از قرن دوازدهم میلادی هر ساله مسابقه‌ای برگزار می‌شود، در گذشته برای سال‌ها نتیجه این مسابقه با تقلب اعلام می‌شد، دهکده‌ها سه تندیس را برای این مسابقه ایجاد کرده بودند، سنت اوبالدو، آنتونی و جورج، هر ساله سنت اوبالدو نفر اول، سنت جورج دوم و سنت آنتونی نفر سوم می‌شدند. هر سال همین سه نفر اول تا سوم می‌شدند تا آنکه روش تقلب آن‌ها فاش شد.

۹- هنگامی که برای اولین بار از بیهوشی در زایمان در سال ۱۸۴۷ استفاده شد، مادر از اینکه زایمان بدون درد داشت بسیار شگفت زده شد و به این خاطر اسم فرزند خود را بیهوشی نامید.

۱۰- آخرین باری که سواره نظام در جنگ استفاده شد، در جنگ جهانی دوم بود. در نتیجه لشکر سواره نظام مغول بر علیه یک لشکر پیاده نظام آلمان متهم شد. هیچکس در این لشکر پیاده نظام کشته نشد.

حقایق شماره یازده تا پانزده

۱۱- grid layout (طرح شبکه) مورد استفاده در بسیاری از شهر‌های جهان اختراع جدیدی نیست، برای اولین بار در ۴۵۰۰ سال پیش در شهر موهجوجو دارو در هند پدیدار شد. خانه‌های کنار خیابان دارای دیوار‌های ساده رو به خیابان بودند تا خورشید و گرد و غبار را از اربه‌ها دور نگه دارند.

آشنایی با ۱۵ حقیقت تاریخی و داغ تازه منتشر شده در فضای مجازی

۱۲- نخستین پلیس زن تاریخ،  آلیس استبینز از ولز (تصویر) بود که در سال ۱۹۱۰ به LAPD "اداره پلیس لس آنجلس" پیوست. از آنجا که او اولین (و تنها) پلیس زن بود، لباس فرمش را خود طراحی کرد. چهار سال بعد، انگلیس اولین زن پلیس خود را داشت.

۱۳- در دهه ۱۷۰۰ در پاریس، زنان کلاه‌هایی از جنس چوب‌های برق‌گیر می‌پوشیدند که هنگام بیرون رفتن از منزل در هنگام هوای بد، صاعقه به آن‌ها برخورد نکند.

۱۴- در حدود ۳۱۰۰-۳۰۵۰ قبل از میلاد مصر توسط اولین فرعون، پادشاه منس فرمانروایی می‌شد. گفته می‌شود که او نخستین حاکم بشر و وارث سلطنت از خدای هوروس است.

۱۵- گرگیاس اپیروس (قرن سوم قبل از میلاد)، یک متخصص یونانی، در تابوت مادر مرده‌اش به دنیا آمد! هنگامی که تابوت در حال انتقال به محل دفن بود، تابوت‌بر صدای گریه او را شنید و بعد از باز کردن تابوت متوجه به دنیا آمدن یک کودک شد.

گزارش از عبدالله مطیع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار