فارسیان، برای سرباز وطن سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۸۱۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 09 January 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:اگر چه اشک امانش نمی دهد اما این باعث نمی شود از شورِ خواندنِ شعرِ حماسی اش کم شود. نسیم دانش آموز کلاس سوم مدرسه دخترانه ملاصدرا (۱) شهر صدرا شیراز است. با تمام احساسش در صف صبحگاهی در وصف سردار سلیمانی شعر می خواند.

از اشک فراق تا اشک شوق


دخترِ تواَم قاسم...زینبِ تواَم قاسم / تو سبز شدی هرجا... راه تو بود بر جا/ دشمن از تو می ترسد ... از نام تو می لرزد
بیت آخر شعرش را که می خواند بچه های مدرسه خود جوش همراه با او یک صدا فریاد می زنند :
حاج قاسم سلیمانی ...تا ابد تو می مانی
فارس یکپارچه در فراق سردار
فارس و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام از همان دقایق اولیه شنیدن خبر شهادت سردار پر افتخار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی داغدار و حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مزین به بیرق سیاه می شود.

از اشک فراق تا اشک شوق

همه ناباورانه خبرها را پی گیری می کنند. روز جمعه است. ائمه جمعه در جمع نمازگزاران داغدار شهرها و مناطق مختلف فارس تاکید می کنند "دشمن گمان می کند با شهید کردن افرادی چون سردار سلیمانی راه جبهه مقاومت متوقف خواهد شد ؛ در حالی که این راه با قدرت ادامه خواهد داشت".

از اشک فراق تا اشک شوق
خبر تسلیت و تاکید بر ادامه راه مقاومت ، به صورت لحظه ای از سوی مسولان کشوری و لشکریِ استان مخابره می شود. از نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان تا فرمانداران و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه اهل سنت استان ، انجمن کلیمیان شیراز همه و همه یکپارچه با محکومیت جنایت شنیع آمریکا و ایادی او، تاکید می کنند " از هر قطره خون سردار سلیمانی ، صد‌ها قاسم سلیمانی دیگر به پا خواهند خاست"


هر کس به وسع خویش
در جای جای فارس هر کس به اندازه توانش برای حاج قاسم سلیمانی گام بر می دارد. یکی کوچه و محله اش را به پرچم سیاه مزین کرده و دیگری بر شیشه خودرواش عکسی از چهره مقتدرانه حاج قاسم نصب کرده است.

از اشک فراق تا اشک شوق

سازمان ها و نهادهای فرهنگی برنامه ها و همایش های خود را تعطیل می کنند و دانشگاهیان به سوگ سردار دل ها می نشینند.

از اشک فراق تا اشک شوق

صدها نفر از علما، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شیراز به پاسداشت نماد مقاومت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان با تعطیلی کلاس های درس و برپایی اجتماع با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود خائن ، انزجار خود را از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت ابراز می کنند و انتقام این اقدام تروریستی را خواستار می شوند.

از اشک فراق تا اشک شوق
استاندار فارس با صدور پیامی از شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها و شهرداران در استان فارس می خواهد به پاس رشادت‌ها و یک عمر مجاهدت فی سبیل الله سردار سپهبد شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم و مرز‌های وطن اسلامی ایران با تصویب شورا‌های اسلامی شهر حداقل یکی از معابر یا میادین اصلی در شهر‌ها به نام آن شهید والامقام اختصاص یابد. پل ها، بولوار ها، بزرگراه ها، میدان ها،خیابان ها و کوچه های شهر و روستای استان به نام سردار حاج قاسم سلیمانی مزین می شوند.

از اشک فراق تا اشک شوق
گروه سرود بچه‌های آباده هم که سرودهای حماسی شان شُهره خاص و عام است خود را برای ضبط سرود "مالک اشتر "در رثای شهادت سردار رشید سپاه اسلام آماده می کنند.
به گفته شهاب الدین صفایی، مربی گروه سرود آباده، "مالک اشتر" عنوان یکصد و پنجاهمین سرود بچه‌های آباده است که قرار است از رسانه ملی پخش شود.

از اشک فراق تا اشک شوق

اداره ها، نهادها و گروه های مختلف مردم استان نیز با برپایی مراسم خودجوش در سوگ سرباز وطن به عزاداری می پردازند.

از اشک فراق تا اشک شوق

پیوستن گروه های مختلف به پویش #من هم قاسم سلیمانی هستم از دیگر حرکت هایی است که در تجلیل از مقام شامخ سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در استان فارس شکل می گیرد. تعداد زیادی از مردم از بازاری گرفته تا دانش آموز و معلم و استاد از زن و مرد و پیر و جوان در فارس به این پویش می پیوندند .

از اشک فراق تا اشک شوق

تنها در جهرم؛ شهرِ دارالمومنین، ۲۵۰ دانش آموز مقطع متوسطه با تجمع در میدان فرهنگ این شهر با اعلام انزجار از اقدام دد منشانه دولت خبیث آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با این پویش همراه می شوند.

از اشک فراق تا اشک شوق

صنعتگرانِ استان هم از قافله تجلیل از مقام سید الشهدایِ مقاومت عقب نمی مانند و در شرکت تولید کاشی و سرامیک حافظِ شیراز، هزاران کاشی به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منقش و بین شهروندان شیرازی توزیع می شود.

از اشک فراق تا اشک شوق
در روزهای شهادت سرادر رشید اسلام برنامه های صدا و سیمای فارس نیز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. ویژه برنامه "سردار پر افتخار" از سیما و برنامه "سرباز ولایت" از صدای مرکز استانی فارس دو ویژه برنامه اصلی این شبکه است.

از اشک فراق تا اشک شوق
علی داور پناه مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس می گوید پوشش مراسم تشییع در استان‌ها با دعوت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، گفتگو با همرزمان شهید، ارتباط با مراکز استان‌های خوزستان، مشهد، قم و کرمان و پخش برنامه‌های تامینی، بسته‌های صوتی، نمایش با حال و هوای دفاع مقدس و شهدای حرم و انتشار تصاویر مردمی با موضوع پویش “من سلیمانی هستم " از فضای مجازی صدا وسیمای مرکز فارس از جمله ویژه برنامه های هنرمندان شبکه استانی فارس در تجلیل از مقام سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش است که از روز شهادت تا روز تشییع و تدفین شهیدان مقاومت در این شبکه تهیه و پخش شد.
سلام سردار
دختر دارابی نامه اش را در قالب کتاب به فرزندان سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر فرزندان شهدای ایران تقدیم می کند.
به گفته احمد پرکم رییس اداره آموزش و پرورش فورگِ داراب، سوگند امیری مانند بقیه دانش آموزان فورگ در طرح دانش‌آموزانِ مولف فارس با گرایش قصه نویسی شرکت کرد و قصه نوشت اما به محض شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی موضوع نوشته اش را با عنوان "سلام سردار" که نامه‌ای به سردار شهید است تغییر داد و از مربی خود خواست آن را به صورت کتاب چاپ کند.

از اشک فراق تا اشک شوق

رییس اداره آموزش و پرورش فورگ داراب می گوید انتشاراتِ فرنام شیراز با اشتیاق و استقبال به طور ویژه پی گیر اخذ مجوز شد و هم اکنون به عنوان اولین کتاب در کشور ویژه رده سنی کودکان ونوجوانان در دست چاپ است و به زودی منتشر می‌شود.
سوگند در بخشی از این کتاب خطاب به سردار سلیمانی نوشته است " تو جان دادی به خاطر این که مازنده بمانیم، با شهید شدن تو، دشمن بیشتر وبیشتر از ما می‌ترسد.
تو قهرمان داستان‌های من هستی و در هر گوشه‌ی از داستان من وجود داری!
تو بهترین مرد شجاع ایران ما هستی وعکس تو را همه جا می‌بینم"
در راه خانه دوست
فارسی ها برای رفتن به خانه دوست سر از پا نمی شناسند. هر کس می خواهد خود را به دیار کریمان برساند تا سردار را تا خانه ابدیش بدرقه کند. آن ها باید بیش از ۶۰۰ کیلومتر طی کنند تا به مراسم تشییع سردار دل ها برسند.

از اشک فراق تا اشک شوق

این همه شور و اشتیاق باعث می شود اداره کل راهداری و حمل و نقل مسافر جاده‌ای فارس همه چیز را برای اعزام عزاداران به کرمان فراهم کند.
به گفته سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس این مجموعه به صورت شبانه روزی به اعزام و ارائه خدمات با هدف تسهیل تردد عزاداران مراسم تشییع و خاکسپاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان اقدام کرد .

از اشک فراق تا اشک شوق

او تاکید می کند با توجه به همجواری استان فارس و افزايش ترددها در جاده های مواصلاتی استان، معاونان و روسای اداره ها و راهداری ها تا پايان مراسم تشييع «شهيد حاج قاسم سليمانی» موظف شدند به صورت شبانه روزی و با در نظر گرفتن همه امكانات موجود و افزايش گشت های جاده ای زمینه تسهیل تردد عزاداران را فراهم کنند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس نیز با برپایی ۹ موکب اربعین حسینی در شهر کرمان به عزاداران و شرکت کنندگان در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار سلیمانی خدمات رسانی می کند.

از اشک فراق تا اشک شوق
یکی از عزادارن شیرازی که به همراه همسر و فرزندش در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان شرکت کرده می گوید " قابل وصف نیست. آن جا گویی رستاخیزی به پاشده بود هر کس خود را به کرمان رسانده بود تا عشق و ارادت خود را به شهید راه وطن و مقاومت ابراز کند."
تجدید میثاق با سردار دل ها
همزمان با مراسم تشییع پیکر مطهر سرباز وطن، شهید قاسم سلیمانی در کرمان، در شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام اما غلغله است. اگر چه اشک ها سرازیر و دل ها پر از غم است، زمین در زیر گام های استوار مردم قدردان شیراز به لرزه در آمده است.

از اشک فراق تا اشک شوق
جوانی که اشک بر پهنای صورتش جاری است می گوید "همچون ۸ سال دفاع مقدس نمی گذاریم استکبار به ذره ای از خاک سرزمینمان دست درازی کند." مردی که یک کودکش را بر دوش گرفته و دست کودک دیگرش را در دست دارد می گوید " مقاومت یک نهضت است و با این جنایت ها پویایی خود را از دست نمی دهد".

از اشک فراق تا اشک شوق

شیراز این روز میعادگاه رویش های انقلاب است دانش آموزانی که با مشت های گره کرده به خیابان ها آمده اند تا اعلام کنند ادامه دهنده راه سردار سلیمانی هستند. دانش آموزی که همراه با دیگر دوستانش در مراسم شرکت کرده می گوید " برای دشمن، شهید سلیمانی خطرناک تر از سردار سلیمانی هست" و دختر دانش آموزی تاکید می کند " باید ما دانش آموزان با درس خواندن و جهاد علمی ادامه دهنده راه شهید سلیمانی باشیم".

از اشک فراق تا اشک شوق
انتهای مراسم به حرم مطهر شاهچراغ (ع ) ختم می شود. فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییلِ مردم ولایت مدار و قدردان سومین حرم اهل بیت( ع) در صحن حرم می پیچد آن ها یکپارچه و یک صدا فریاد انتقام انتقام سر می دهند.
اشک شوق
سرانجام وعده صبح صادق محقق می شود و فریاد انتقام خواهی ایرانیان به بار می نشیند.

از اشک فراق تا اشک شوق

فرزندان وطن به خوانخواهی سرباز وطن برمی خیزند. درست همان لحظه که آمریکای جنایتکار دستش به خون شریف ترینِ بندگان خدا آلوده شد؛ ده ها موشک پایگاه مهم عین الاسد امریکا در عراق را نشانه می رود.

از اشک فراق تا اشک شوق

به جمع مردم شیراز می روم. با فریاد مکرر" الله اکبر" خوشحالی وصف ناپذیر خود را از حملات سنگین موشکی نیروی هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه های آمریکایی در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش ابراز می کنند.
اشک فراق جایش را به اشک شوق داده است.

از اشک فراق تا اشک شوق

لحظاتی بعد پیکر سرباز وطن در خاک آرام می گیرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار