کد خبر: ۸۱۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 10 January 2020

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج طبق آن چه که مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده‌اند پروژه‌های عمرانی ناتمام زیادی در استان وجود دارد که تعداد آن‌ها نزدیک به 2 هزار پروژه است و یکی از دلایل اصلی رکود آنها نبود اعتبار مورد نیاز است.

در این بین یکی از پروژه‌های مهم در حوزه فرهنگی که از دولت اول احمدی‌نژاد استارت آن زده شد مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری شهر یاسوج است که در ورودی شهر و درست روبروی کارخانه قند یاسوج همچنان به مانند هیولای فلزی خودنمایی می‌کند و در طول مدت دولت تدبیر و امید هیچ اقدامی روی آن انجام نشده است.

به گزارش فارس در روزهایی که شاهد موضع‌گیری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در برابر اظهارات علی جنتی در مورد یکی از شهرستان‌های استان بودیم به خوبی به یاد داریم که در همان روزها به هر دلیل که شاید یکی از آن‌ها عقب نشینی و دلجویی از مردم بود معاون وزیر وقت ارشاد به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد.

در سفر معاون وقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان در راستای دلجویی از مردم اعتبار 20 میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی این پروژه در دوره مدیریت سید موسی خادمی در استان و در سالن شماره 2 استانداری اختصاص داده شد.

هر چند که بعد از گذشت مدت‌ها از آن سفر در خبری پی‌گیر آن 20 میلیارد تومان بودیم و از زبان مسوولان شنیدیم که به دلیل بدهکاری‌هایی که در آن پروژه از قبل بر جا مانده بود کل مبلغ به حساب بدهکاری و مطالبات پیمانکاران رفت.

این پروژه که در ورودی شهر یاسوج بوده و در مقابل دیدگان مردمی که هر صبح و ظهر و شام از این مکان عبور می‌کنند زیبنده مرکز استان نیست و مسوولان متولی از جمله مدیریت جدید ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد باید توضیح دهند که چه اقدامی برای خروج این پروژه از رکود انجام داده‌اند.

پیرسبزی مدیرکل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که ارتباط بسیار خوبی هم با تاجگردون یکی از نمایندگان مجلس و رئیس کمیسوین بودجه دارد به حدی که در نشست تبلیغاتی چندی پیش تاجگردون در محل هتل پارسیان تلخسرو در صف اول و در کنار نماینده نشسته بود توضیح دهد که از این توان تا چه اندازه برای رفع مهجوریت پروژه مهم فرهنگی و هنری شهر یاسوج استفاده کرده است.

با این تفاسیر باید پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی و هنری شهر یاسوج را آزمونی بزرگ برای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و همچنین برای دولت تدبیر و امید که در سال‌های پایانی خود باید جوابگوی مطالبه اصحاب فرهنگ و هنر در این خصوص باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار