نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:عقلای قوم به فکر منافع خود نباشند، نیاز کشور را تعیین کنند کسانی را به مجلس بفرستید که بازوی رهبر شوند نه برعکس.
کد خبر: ۸۱۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 10 January 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: واقعیت این است که در رابطه با خوبی‌ها و کمالات شهیدان خیلی می‌توان سخن گفت اما همیشه بعد از آنی که عظمت شهید را فهمیدیم، باید از خود بپرسیم که الان وظیفه ما چیست.

وی با بیان اینکه باید این وظیفه مکرر تکرار شود تا در حافظه ملت بماند، گفت: در جنگ نرم با دشمن باید هدف مشخص باشد تا در ورطه مشکل نیفتیم؛ در ماجرای شهید سلیمانی ما مسلما انتقام خواهیم گرفت اما هدف از انتقام چیست؟ این هدف را رهبری فرمودند که بیرون رفتن آمریکایی‌ها و پایان دادن به حضور فسادبرانگیز آن در غرب اسیا است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در این هدف‌گذاری مسئله اسرائیل هم دیده شده است، افزود: وقتی آمریکا از منطقه می‌رود باید اسرائیل را هم جمع کند و برود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای این هدف سنگین است و فقط به کار نظامی نیست، بیان کرد: وقتی می‌گوییم امریکا باید از منطقه برود، قدرتمان را باید در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به رخ بکشیم فقط در بحث نظامی خلاصه نمی‌شود؛ همه ملت اگر داغدار شهید سلیمانی هستند باید این مسئله را شروع کنند تا به آن نقطه برسیم.

دژکام با بیان اینکه نکته دوم سخنان رهبری این بود که باید دشمن را بشناسیم، تصریح کرد: دشمن اگر با چهره برهنه می‌آمد شناختنش سخت نبود؛ دشمن طوری برنامه می‌ریزد که خودش را به شکل دوست نشان دهد؛ باید دقیق و بصیر باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنی ذاتی امریکا با اصل اسلام است، بیان کرد: در راه رسیدن به هدف باید مقابله با شیوه‌های جنگ نرم با دقت آموزش داده شود؛ باید شیوه مقابله با نقشه دشمن را یاد بگیریم.

امام جمعه شیراز با اشاره به سخن رهبری که فرمود شهید سلیمانی علاوه بر شجاعت تدبیر هم داشت، گفت: این تدبیر بایستی آموزش داده شود البته بخشی نیز ذاتی است اما بخشی را می‌توان آموزش داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخن رهبری درباره مشارکت مردم در جمهوری اسلامی، اظهار داشت: در روش مقابله ما با دشمن باید جنبه مردم سالارانه حفظ شود؛ جمهوری اسلامی بدون حضور مردم ممکن نیست؛ حضور آگاهانه و بصیرانه شما را در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات می‌طلبد.

وی تاکید کرد: عقلای قوم به فکر منافع خود نباشند، نیاز کشور را تعیین کنند کسانی را به مجلس بفرستید که بازوی رهبر شوند نه برعکس.

انتهای پیام/424 /ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار