آیت الله دژکام گفت: دشمن ما امروز به شکلی عمل می کند تا جای دوست و دشمن در ذهن مردم ما عوض شود و بسیار حساب شده در جنگ روانی و نرم جلو می آید و لازم است من و شما به داد مردم برسیم.
کد خبر: ۸۱۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 11 January 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «آیت الله لطف الله دژکام» در مراسم گرامیداشت «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در مسجد دانشگاه شیراز با اشاره به آیه هشت سوره مائده، گفت: اهل ایمان باید برای خدا پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشند و عداوت گروهی نباید مومنان را بر آن دارد که از راه عدل بیرون روند.

امام جمعه شیراز افزود: در این جلسه به تناسب اینکه این جمع فرهیختگان در سوگ بزرگوارانی گرد هم آمده اید به بار سنگینی از وظیفه و مسئولیت که امروز به دوش همه ما آمده است، تاکید می کنم و باید با بازنگری و شناخت عمیق و دقیق ابعاد مسئله تلاش کنیم تا این بار را درست برداریم و به منزل برسانیم.

وی اضافه کرد: شهیدان با رفتن خود و نثار خون خودشان به همه ما تلنگر می زنند که آنهایی که مانده اند باید کار خود را به صورت شایسته و بایسته انجام دهند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: 150 سال است که دوست دارییم ایران نقش متناسب با خود را در جامعه جهانی ایفا کند اما هرچه تاریخ را بررسی می کنیم، دیگرانی که در دنیا به قدرت رسیدند همیشه ما را نادیده گرفتند و ناچیز انگاشتند.

آیت الله دژکام افزود: فریادها، قیام ها و نهضت های این سالها به دنبال یافتن همان جایگاه شایسته ملت ایران بوده است و آخرین آزمایش های خود نسبت به جامعه جهانی را نیز انجام داده ایم.

وی با تاکید بر برجام، اظهار کرد: در قضیه برجام صمیمانه اعلام کردیم که ما اهل مذاکره هستیم و با همه کسانی که مدعی تمدن و پیشرفت های انسانی هستند مذاکره کردیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: تجربه اخیر به ما نشان داد که هنوز هم برای ما حسابی که شایسته ایران است، باز نکرده اند و پایان قضیه ترور «سردار سلیمانی» به دستور رئیس جمهور آمریکا بود.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه امروز یا باید سازش کنیم یا مقاومت، گفت: مسیر سازش، یعنی بازگشت به همان جایی که از آن شروع کردیم و بعد از چند سال باز عده ای از همین کشور بگویند، اشتباه کردند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم، انقلاب را به جایی برسانیم باید مقاومت کنیم و بدانیم که ابرقدرت ها از استقلال و مقاومت ما استقبال نمی کنند و مسیر مقاومت از سنگلاخ می گذرد و تبیت جایگاه و قدرت یک ملت در دنیا، زمان بر است.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: باید، دشمن، نقشه دشمن و راه مبارزه با دشمن را بشناسیم و از سوی دیگر در کشور نیز با یکدیگر با در پیش گرفتن عدالت با رحمت و محبت رفتار کنیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: اگر کسی در قضایای اخیر، مثل کرمان و سقوط هواپیما، کوتاهی کرده و خلاف قانون مرتکب شده، بپذیریم که در همین دنیا جوابگو باشد اما او را روسیاه نکنیم.

وی اضافه کرد: با آنان که هویت، ملیت و دین داری ما را قبول ندارند باید برخورد جدی کرد و اگر بخواهیم در مقابل آنها بایستیم باید فضا را برای عدالت، صداقت، وحدت و رحمت در بین خود آماده کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه برای پیش روی انقلاب، 2 بال موثر هستند و نقش تاریخی امروز به عهده دانشگاهیان و حوزویان است تا دعوت به رحمت، عدالت و صداقت را در جامعه رواج دهند.

وی افزود: دشمن ما امروز به شکلی عمل می کند تا جای دوست و دشمن در ذهن مردم ما عوض شود و بسیار حساب شده در جنگ روانی و نرم جلو می آید و لازم است من و شما به داد مردم برسیم.

آیت الله ژکام خظاب به دانشگاهیان، گفت: امروز به همان نسبتی که در کلاس برای ارائه درس خود وظیفه دارید، برای تفهیم درس های بزرگ انقلابی و تاریخی برای ایران و ایرانیان نیز مسئولیت بزرگی دارید.

وی تاکید کرد: جوانان دانشجوی ما باید ببینند که همه جریان های سیاسی در مسئله حفظ ایران و اسلام با یکدیگر متحد هستند و هدف انقلاب ما عدالت است.

امام جمعه شیراز در این مراسم، همچنین به تلاش «سپهبد شهید سلیمانی» برای ایجاد اتحاد و همدلی، عدالت و حفظ انقلاب تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار