سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس، مجموع داوطلبان ثبت‌نامی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فارس را ۹۲۴ نفر برای ۱۸ کرسی در استان معرفی کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۸ نفر تایید و ۲۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۸۱۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 13 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسن جوکار سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس امروز در نشست خبری به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه زمان آغاز ثبتنام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۲۱ آذرماه بود، افزود: وظیفه هیئت اجرایی بر اساس ماده ۲۸ قانون انتخابات، رسیدگی نسبت به صلاحیت اولیه داوطلبان است.

او این نکته را یادآور شد: داوطلبانی که رد صلاحیت شدند باید نسبت به شکایات خود رسیدگی می‌کردند هیچ بن بستی نیست و بر اساس قانون شکایت خود را تحویل دهند و به نتیجه برسند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس با بیان اینکه در مدت ۲۰ روز هیئت نظارت استان و هیات مرکزی نظارت به شکایت داوطلبان رسیدگی کردند، اظهار کرد: شورای نگهبان در تاریخ ۲۲ دیماه لیست بررسی صلاحیت داوطلبان را به فرمانداری اعلام کرد.

او بیان کرد: در این بازه زمانی که به مدت ۵ روز تا ۲۶ دیماه بود داوطلبان فرصت داشتند، رد صلاحیت و عدم احراز و شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

جوکار خاطر نشان کرد که داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه فرصت پیگیری شکایات را دارند و جای نگرانی نیست.

او با تاکید بر اینکه هیئت نظارت شورای نگهبان، نماینده هیچ باشگاه سیاسی نیست، افزود: تمامی اسناد برای تمامی داوطلبان محرمانه است.

جوکار، ۳ ملاک صلاحیت را طهارت اقتصادی، طهارت اخلاقی و عدم ضدیت با نظام جمهوری سلامی عنوان کرد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس، مجموع داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ۹۲۴ نفر برای ۱۸ کرسی در استان معرفی کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۸ نفر تایید شدند و ۲۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

او، تعداد افراد انصرافی را ۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۲۵ نفر به هیئت اجرایی شکایت نکردند و تعداد ۳۰۴ نفر عدم احراز شدند که در این فرصت میتوانند خود را به شورای نگهبان معرفی کنند.

او افزود: در ۱۵ حوزه انتخابیه استان از جمله در شهرستان آباده تعداد ۱۰ نفر از داوطلبان تایید، ۷ نفر ردصلاحیت، ۳ نفر انصراف، نفر۱۱ عدم احراز و تعداد ۳ نفر شکایت نکردند و ۲ داوطلب زن نیز در بین این افراد وجود دارد.

جوکار افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان اقلید نیز ۱۶ نفر از داوطلبان تایید، ۸ نفر ردصلاحیت، ۴ نفر عدم احراز، ۲ عدم شکایت نکردند و یک نفر انصراف داشتیم.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان جهرم تعداد ۱۰ نفر از داوطلبان تایید، ۸ نفر ردصلاحیت، ۶ نفر عدم احراز، ۳ نفر انصراف و ۴ نفر زن وارد عرصه انتخابات شدند.

او بیان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان داراب تعداد ۱۱ داوطلب تایید، ۴ نفر ردصلاحیت، ۳ نفر عدم احراز، ۳ نفر انصراف و ۳ داوطلب زن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار