معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در پهنه ایران اسلامی حدود هزارو 600 مدرسه استثنایی ویژه وجود دارد که با احتساب این تعداد 210 مدرسه نیاز داریم که سهم استان فارس 10 مدرسه است.
کد خبر: ۸۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲ 13 January 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: سید جواد حسینی ظهرامروز در گردهمایی مدیران مدارس با نیاز‌های ویژه استثنایی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: با کمک خیران مقرر شد که 10 مدرسه استثنایی در فارس احداث شود که با اجرایی شدن این تعهد از سوی جامعه هدف مشکل کمبود این گونه مدارس در این استان کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: از سوی آموزش و پرورش فارس بزرگترین مرکزجامع مشاوره‌ وتوانبخشی با همت خیران احداث و آماده افتتاح است و نیز تمامی تجهیزات مورد نیاز به این مرکز واگذار می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: بیش از 31 سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور وجود دارد از این تعداد 15 استان از نعمت چنین فضا‌هایی محروم هستند، دراین راستا با همت آموزش و پرورش استان فارس در زمینی به وسعت هزارو 300 متر در حال احداث است و در تلاش هستیم هرچه زودتر به بهره‌برداری کامل برسد.

حسینی بیان داشت: اعزام دانش‌آموزان برتر درساعات‌های 6 گانه براساس سند تحول بنیادین به سفر زیارتی مشهد مقدس ونیزساخت سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای به ابعاد 200 متر در استان‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی وعملیاتی مرکز استثنایی است.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبات دولت و مجلس مبنی بر اختصاص استخدام 3 درصدی جامعه معلولین در تمامی اداره‌ها و دستگاه‌های کشور، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین طرح سند جامع آموزش‌های حرفه‌ای، کارآفرینی و مهارتی برای دانش‌آموزان استثنایی است که با عملیاتی شدن این طرح شاهد افزایش توان مهارتی برای ورود به بازار کار هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بیش از 24 هزار معلم استثنایی در کشور مشغول ارائه خدمت هستند که بستر مناسب برای اجرا و عملیاتی شدن نظام پایه‌ای کشور در قالب طرح «جام» یا جمع‌آوری ایده‌های مطلوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار