امام جمعه موقت شیراز در پاسخ به این سئوال که چرا باید از سپاه حمایت کنیم، تأکید کرد: سپاه طی 40 سال تمام وظایف و رسالت خود را که در قانون اساسی آمده به خوبی انجام داده است و اکنون بروز یک خطای انسانی، نباید باعث شود که خدمات 40 ساله آن را زیرسئوال ببرد.
کد خبر: ۸۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳ 13 January 2020

 حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت وقوع سانحه هواپیمایی و خطای انسانی که رخ داد، گفت: بعد از این وقایع شجاعت و صداقت سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه را مشاهده کردیم که چگونه متواضعانه در برابر دوربین آمد و از مردم عذرخواهی کرد.

وی با یادآوری اینکه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی سپاه 3 وظیفه دارد، افزود: حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود و تشکل نیروهای مردمی بسیج برای حفظ دستاوردهای انقلاب و مسائل فرهنگی سه وظایف عمده سپاه طبق قانون هستند.

مرادی با تأکید بر اینکه سپاه طی 40 سال تمام وظایف و رسالت خود را به خوبی انجام داده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غائله‌هایی در نقاط مختلف کشور ایجاد شد و منافق قریب 17 هزار نفر از هموطنانمان را طی این سال‌ها ترور کردند اما نیروهای سپاه قدرتمندانه در مقابل آن‌ها ایستادند و از کشور خارج کردند گرچه در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردند که به بدترین و فجیع‌ترین شکل ممکن توسط منافقین و کوموله‌ها به شهادت می‌رسیدند یعنی چنین سختی‌هایی سپاه تحمل کرده است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز بیشترین تعداد شهدا از سپاه و بسیج بوده است که همگی هم جوانان بودند به طوری که میانگین سنی شهدای آن دوران 15 تا 23 سال و میانگین سنی فرماندهان شهید هم 23 تا 27 سال در دوران دفاع مقدس بوده است یعنی این‌ها بودند که با نثار جان و جوانی خود این ممکلت را نجات دادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور را از دست بدهیم.

وی اظهار کرد: برای هر کیلومتر مربع از خاک این مملکت 15 شهید، 4 آزاده و 39 جانباز از میان سپاه، بسیج، ارتش و جهادسازندگی تقدیم کرد و چه بسیار جانبازانی که 30 سال است که در آسایشگاه‌های اعصاب و روان و یا توان‌بخشی به سر می‌برند.

مرادی با بیان اینکه سپاه این همه برای حفظ مملکت خون جگر خورده است و روا نیست که به یک باره این همه جانفشانی‌هایش را نادیده بگیریم، گفت: طی سال‌های اخیر نیروهای سپاه با حضور در سوریه، عراق و غیره چه جانفشانی‌هایی کردند تا پای داعش به مرز ایران باز نشود چرا که هدف نهایی تشکیل داعش تسخیر سوریه و عراق نبود بلکه هدف اصلی آنان به دست آوردن ایران بود و سوریه و عراق برای آنان راهی جهت دستیابی به ایران بود اما دیدیم که چگونه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل داعش جنایتکار قد علم کردند.

نابودی داعش؛ دلیل عصبانیت و توطئه‌های دشمنان علیه سپاه

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: طی این سال‌ها تروریست‌های داعشی حتی تا 50 کیلومتری مرز ایران آمده بودند و برخی اوقات با توپ و خمپاره مرزهای ما را می‌‍زدند اما سپاه وارد میدان شد و آنان تا 500 کیلومتر به عقب راند و این سپاه بود که توانست داعش را شکست دهد و به همین دلیل است که آمریکای جنایتکار تا این حد از دست سپاه عصبانی است و روزی سپاه را به عنوان تروریست معرفی می‌کند و روزی دیگر یکی از برجسته‌ترین سرداران سپاه را می‌زند.

وی همچنین گفت: اکنون قریب 40 سال است که در کشور ایران به دلیل حفاظت هوایی سپاه پدیده‌ای به نام هواپیماربایی نداریم یعنی آسمان ایران، امن‌ترین آسمان است و این از برکت وجود سپاه است.

حفاظت از جان و مال مردم در اغتشاشات

مرادی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر که آشوبگران به بدترین شکل ممکن به اماکن عمومی و خصوصی یورش می‌بردند و همه جا را غارت کرده و به آتش می‌کشیدند،‌ این نیروهای سپاه بودند که در مقابل آنان قد علم کردند و این ممکلت را نجات داده و جان و مال مردم را حفظ کردند.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: همیشه در تمام وقایع طبیعی نظیر سیل و زلزله نیروهای سپاه و بسیج پیش‌قراولان کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده هستند و این را به وضوح در سیل‌های اخیر در خوزستان، لرستان یا زلزله کرمانشاه مشاهده کردیم.

پیشقراولی در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم

وی با تأکید بر اینکه سپاه همیشه در تمام مشکلات و سوانح پیش‌قدم حفاظت از مردم است و جان خود را در این راه فدا می‌کند، گفت: اکنون اشتباهی رخ داده است و نباید به خاطر این اشتباه همه چیز را به زیر سئوال ببریم. مگر خودمان اشتباه نمی‌کنیم به عنوان مثال سالیانه قریب 17 هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که علت 80 درصد این حوادث، خطای انسانی است اما آیا کسی می‌گوید که دیگر خودرو نباید تولید شود یا اینکه دیگر کسی نباید گواهینامه بگیرد.

مرادی بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم برخی از سانحه پیش آمده و خطای انسانی که رخ داده است، سوءاستفاده کرده و بر روی آن موج سواری می‌کنند تا یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح کشورمان که شجاعت و اقتدار آن در تمام دنیا زبان‌زد است را تضعیف کنند.

امام جمعه موقت شیراز فرمایشات امام راحل را درباره سپاه یادآور شد و گفت: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، دقیقاً چنین چیزی هست و اگر سپاه نبود اکنون وضعیت ما از سوریه و عراق و افغانستان هم بدتر بود و باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی با بیان اینکه در علوم پزشکی نیز سالیانه افراد بسیاری به خاطر خطاهای انسانی می‌میرند اما این همه جنجال برای این اشتباهات به پا می‌شود، گفت: نباید کلیت سپاه را تضعیف کنیم زیرا اول و آخر این قضیه این خود ما هستیم که متضرر می‌شویم و با تضعیف کردن نیروی نظامی خود، امنیت خود را دچار تزلزل می‌کنیم.

مرادی از صبر و حلم بازماندگان سانحه هوایی نیز قدردانی کرد و گفت: باید مجلس یادبود پرشوری برای جانباختگان این حادثه هوایی برگزار کنیم و به خانواده‌های آنان دلداری دهیم و آسیب‌هایی که به آنان وارد شده را جبران کنیم گرچه هم مقام معظم رهبری، هم ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان سپاه تأکید کرده‌اند که خسارت ناخواسته‌ای که وارد شده را به شیوه‌های مختلف جبران می‌کنند.

تار و مارکنندگان عین‌الاسد را مورد هدف قرار ندهیم

امام جمعه موقت شیراز اظهار کرد: در شرایط فعلی این سپاه است که مملکت را نگه داشت است و نباید اجازه دهیم کسی که قلب آمریکا را در عین‌الاسد زده و آنان را تار و مار کرده است، در کشور خودمان تضعیف کنیم. این‌گونه مسائل در کشورهایی نظیر اوکراین، روسیه و مالزی حتی تعمدی هم رخ داده است.

وی با تأکید بر اینکه تضعیف سپاه بر خلاف مصالح و امنیت ملی است، گفت: اقتدار و قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما روز به روز بیشتر می‌شود و این موجب واهمه دشمنان این کشور شده است و به هر طریقی اعم از طریق ترور فرماندهان ارشد سپاه یا از طریق جنگ سعی می‌کنند تا مقابل این اقتدار سپاه ایستادگی کنند.

تشییع 30 میلیونی سردار دل‌ها

مرادی به عشق و علاقه مردم به سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: از کاظمین تا کرمان مشاهده کردیم جمعیتی قریب 30 میلیون نفر برای مراسم تشییع و وداع سردار دل‌ها به خیابان‌ها آمدند و بیش از 80 درصد مردم نیز درخواست انتقام کردند و اکنون که سپاه در موعد مقرر انتقام گرفتند، ما هم باید به میدان بیاییم و از آنان حمایت کنیم.

امام جمعه موقت شیراز در پایان با بیان اینکه باید در آینده مراقبت بیشتری کنیم تا از این خطاها رخ ندهد، گفت: اگر دین خدا را حفظ کنیم،‌ خدا هم ما را یاری می‌دهد پس باید در جنگ نرم هم پشتیبان دین و مکتب و کشور خود باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار