رئیس مرکز جهاد کشاورزی قادرآباد گفت: بهترین زمان هرس نیمه دوم اسفند تا پایان نیمه اول فروردین است که هرس خارج از این مدت موجب کاهش محصول و بروز خسارت می‌شود.
کد خبر: ۸۱۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 13 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسین شجاع رئیس مرکز جهاد کشاورزی قادرآباد در کارگاه آموزشی انواع هرس درختان سرد سیری اظهار کرد: بهترین زمان هرس در باغات خرم بید نیمه دوم اسفند تا پایان نیمه اول فروردین است که هرس خارج از این مدت موجب کاهش محصول و بروز خسارت می‌شود.

او ادامه داد: باغداران به صورت آگانه عمل هرس را انجام داده و از خسارت ناشی از هرس‌های خارج از فصل و هرس اشتباه که سبب کاهش چشمگیر بار دهی باغات می‌شود جلوگیری کنند.

این کارشناس تصریح کرد: توجه به نکات فنی نحوه هرس از قبیل بهترین زمان هرس، کاربرد چسب هرس، ضدعفونی کردن اندام درختان پس از هرس و آشنایی با انواع پیوند‌های مثمر باعث افزایش تولید در محصولات باغی خواهد شد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی قادر آباد با بیان اینکه آموزش‌های ترویجی نقش موثر در بهبود سطح علمی باغداران منطقه دارد، اظهار کرد: با برگزاری کلاس‌های ترویجی و توزیع بروشور‌های تهیه شده باغداران از مهم‌ترین اقدامات لازم مطلع تا بیشترین بهره وری حاصل شود.

کارگاه آموزشی انواع هرس درختان سردسیری در مرکز جهاد کشاورزی قادر آباد با حضور و استقبال ویژه باغداران این بخش برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار